Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 19:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Harddisken viser ikke det rigtige!

Hej.
Efter jeg har formateret min harddisk og lagt Windows XP Prof. ind vil min harddisk ikke vise hvor meget plads den i virkeligheden har.
Jeg har 2 dreve: C og D og den viser at der er 3,75 GB på hver.
Der skulle gerne være 20 GB ialt!
Hvad gør jeg?

/Zenit
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
25. december 2001 - 20:01 #1
Der kan være flere årsager:
1. At drevene er partitioneret forkert, altså at du skal have ændret størrelsen på dem (kan gøres med partition magic).
2. At der er gået noget galt, og en scandisk vil kunne ordne det.
3. Noget helt tredje som jeg ikke lige kan tænke mig til nu........
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:02 #2
Skal jeg prøve og køre ScanDisk og så vises hele drevet?
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:04 #3
Det var altså en fejl at jeg kom til at acceptere dit svar
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
25. december 2001 - 20:09 #4
Prøv hvertfald at køre en scandisk, det er ikke nødvendigt med en overflade scanning....
Avatar billede rostved17 Nybegynder
25. december 2001 - 20:10 #5
Prøv at se under Administrative Tools > Computer Management, og så se under Disk Management...

Det lyder som om du har lavet to små partitioner, men ikke har partitioneret resten...
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:13 #6
Jeg har lige kørt scandisk men det kom der ikke flere megabyte af :-(
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:15 #7
rostved17: Kan du ikke skrive det på dansk, da det er en Dansk version jeg har
Avatar billede perth50 Nybegynder
25. december 2001 - 20:17 #8
Nu må du bestemme dig. Er det ME eller XP du har?

http://www.eksperten.dk/spm/150413
Avatar billede rostved17 Nybegynder
25. december 2001 - 20:18 #9
Jeg ved af gode grunde ik hvad det hedder på dansk, men det kunne vel være noget i retningen af (under kontrolpanel) Administrations Værktøjer > Computer ?Håndtering? > Disk-?håndtering?...

Ved det sgu ik :o)
Avatar billede perth50 Nybegynder
25. december 2001 - 20:19 #10
Eller også starte helt forfra med en fdisk, og oprettelse af partitioner igen. Der må være gået noget galt. Husk at svare Ja til store harddiske.
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:21 #11
Jeg har fået installeret WinXP
Avatar billede perth50 Nybegynder
25. december 2001 - 20:24 #12
Prøv at starte helt forfra, og eventuelt lade XP CD\'en klare det med formateringen. Hvis du ikke har installeret så meget, er der vel heller ikke så meget der kan gå tabt.
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:24 #13
perth50:  Skal jeg så formatere igen?
Avatar billede perth50 Nybegynder
25. december 2001 - 20:24 #14
Ja, fdiske og formatere
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2001 - 20:28 #15
hvordan bruger jeg detder fdiske?
Avatar billede perth50 Nybegynder
25. december 2001 - 20:35 #16
Fra en startdiskette. Du må jo lige have gjort det, da du partptionerede din Win 98. Samme procedure.
Avatar billede la_chris Nybegynder
25. december 2001 - 20:58 #17
Jeg har et problem der ligner men... i bios kan den godt se hvor stor harddisken er. i dette tilfælde er det en 20 GB der i Windows vises som en på 1,97 GB. har prøvet alt med partion og f-disk men er ikke kommet et skridt vidre...... HJÆLP MIG!!!! for det er sku træls.
Avatar billede zenit Nybegynder
26. december 2001 - 08:44 #18
Jeg har ikke partioneret min harddisk.
Da jeg havde formateret drevet viste den bare alt for lidt plads!