Avatar billede jly Nybegynder
12. april 2000 - 16:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP Scan jet 5100c

Jeg har instaleret win 2000prof. dk, men scanneren vil ikke virke. jeg har været inde på HP's hjemmeside og fulgt deres anvisning men den virker ikke HJÆLLLLLLLLLP
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. april 2000 - 16:59 #1
Prøv driverne til NT 4.0. De virker !
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
12. april 2000 - 17:21 #2
sjensen>>Er det nu også en god idé med NT 4.0 drivere? Følgende kommer fra HPs egen infoside: "Previous versions of HP scanning software should not be installed on Windows 2000 Professional. If they are installed, incompatible parallel drivers will be installed and will cause system problems."

Er det anvisningen på http://www.hp.com/cposupport/scanners/support_doc/bps03691.html du har fulgt? Det vil altså sige, at du har installeret "Windows 2000 Pro Update for HP ScanJet Scanners 5100C Series and 5200C Series" som kan downloades fra http://www.hp.com/cposupport/swindexes/c5197a_swen.html

Hvis du har gjort det, er der nok ikke andet for end at prøve at gøre som sjensen siger. Men pas nu på, HP har advaret mod det!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
15. april 2000 - 22:15 #3
Kan du få det til at virke?
Avatar billede jly Nybegynder
19. april 2000 - 13:18 #4
Nej, den nægter simpelthen alt..
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
19. april 2000 - 13:53 #5
Hmm, mystisk! Og du har prøvet med W2k updaten?
Avatar billede jly Nybegynder
27. april 2000 - 16:30 #6
Ja og intet af det virker, ellers genstarter computeren af sig selv... :-(
Avatar billede svaneparken Nybegynder
23. maj 2000 - 22:53 #7
Til jly jeg har haft det samme problem,det fik mig til prøve alt ringe til HP osv. jeg opgav på et tidspkt,men det lykkedes til sidst at få den til at virke. Du skal bruge de patch'es sj 268 og sj 269 som ligger på HP' hjemmeside og husk i den rigtige rækkefølge og så prøve indtil det lige pludselig virker, hvorfor  det ved jeg ikke,MEN det har været et stort problem for mig også, og endelig lykkedes det,håber det hjælper dig.Normalt står der i deres vejledning at man først installere sj268 og der efter upgrade til win2000 og så installere sj269 men for mig virkede det alligevel selvom winY2k var installeret. Og husk selv butikken hvor jeg havde købt 5100C,HP og nørdvenner havde problemer med at hjælper,så det kan være at winY2k har en lille nisse der hjælper eller også det at man bare skal blive ved.
svaneparken