Avatar billede narkona Praktikant
25. december 2001 - 17:30 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Deling af internetforbindelse via Win XP

Jeg har en maskine som kører med win XP, og den kan også sagtens komme på internettet, og ligeledes de andre maskiner jeg har (henholdsvis Win xp, og win 98), men jeg har også en maskine som kører med WIN 2000, og den kan jeg ikke får til at komme på nettet,
Jeg har 2 stk netkort i den maskine som deler internetforbindelsen. 1 til mit stofanet (internet), og et netkørt til mit lokal netværk.

De andre maskiner har så i deres TCP/IP, indtastet en ip (f.eks 192.168.0.3), og som WINS & GATEWAY har jeg indtastet den ip som mit netkort nr 2 har (det til lokal netværket).

Hvad skal der gøres i win 2000 for at det fungere??
Avatar billede sukos Juniormester
25. december 2001 - 17:32 #1
Hvilken forbindelse bruger du?
Avatar billede narkona Praktikant
25. december 2001 - 17:34 #2
hvad mener du med hvilken forbindelse???
hastighed, type???
det deles via en HUB, og det er 10MB, jeg har en kabel internetforbindelse (STOFA)
Avatar billede sukos Juniormester
25. december 2001 - 17:37 #3
Kender desværre ikke stofa, men du får jo to computere på nettet, så spm skal vel egentlig stilles i win2000 kategorien?

Men 2000\'neren skal jo sættes op til at logge på internettet på samme måde som de andre maskiner!
Avatar billede sukos Juniormester
25. december 2001 - 17:39 #4
Så det er vel noget med TCP/IP opsætningen? I win2000
Avatar billede narkona Praktikant
25. december 2001 - 17:41 #5
jeg har konfigireret win 2000 PRÆCIST på samme måde som de samme.
Man kan via win xp oprette en netværksdiskette som ordner det hele med konfiguration af klienter, men den understøtter ikke win 2000, og det er vel fordi at det fungerer på en anden måde
Avatar billede shanko Nybegynder
25. december 2001 - 17:46 #6
Kna du ikke bare share inet forbindelsen på xp maskinen..??
Har selv to maskiner med XP på og oz to netkort i, der har jeg bare delt den ene fobindelse i advancerede instillinger for netkort, og det virker.. :o)
Avatar billede sukos Juniormester
25. december 2001 - 17:47 #7
Hmm, en mulighed var jo at bruge et program på den computer som forbindelsen er koblet på, til at dele forbindelsen, i stedet for win\'s egen deling!

Med f.eks. winproxy kører det \"smertefrit\", men det koster lidt penge.
Sygate kan også, (kender ikke programmet), men det koster vist ikke noget?
Avatar billede shanko Nybegynder
25. december 2001 - 17:51 #8
hælder mest til sygate, utrolig nem at bruge, den ordner næsten det hele selv....

Men brug lige den gamle vers. sygate3,1, den nye vil nemlig ikke med win XP..

Men Win egen Sharing er nu ganske udemærket, skulle jp oz selv finde det meste selv.. :o)
Avatar billede shanko Nybegynder
28. december 2001 - 17:16 #9
Takker for point.. :o)