Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lyden forsvinder

hej folk
efter at jeg har installeret et PCI SCSI kort til intern Lacie brænder lyden forsvant. jeg har prøvet alt muligt ting men det lykkedes ikke mig at få lyden igen.
jeg en siemens Xpert, celeron 333mHZ.
kan i hjælpe. tak
Avatar billede spectre Nybegynder
25. december 2001 - 16:33 #1
prøv at kigge efter en opdatering til din bios... det hjalp med mit asus a7v...
du kan evt også prøve at rykke lidt rundt på de fysiske placeringer på hhv scsi kortet og lydkortet...

noget med at hvis man brugte en onboard controller samtidig med at man havde et lydkort i pci slot nr 5 opstod der en konflikt...
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 17:13 #2
kender du nogle steder hvor man kan hente opdatering til BIOS -
Avatar billede phbecker Nybegynder
15. januar 2002 - 22:34 #3
I hvilken rækkefølge sidder dine PCI-kort?

Prøv at bytte om på dem således at de f.eks. sidder i rækkefølgen: Grafikkort -> Netkort -> Lydkort - dvs. lydkort til sidst, for at undgå IRQ-konflikter med netkortet som kun har en enkelt IRQ adresse at bruge.
Avatar billede ib_kh Nybegynder
15. januar 2002 - 22:39 #4
jeg har kun 2 kort, netkort og SCSI kort, jeg har byttet dem, men det samme problem.
Avatar billede ib_kh Nybegynder
28. august 2002 - 21:49 #5
mit svar