Avatar billede moroax Nybegynder
25. december 2001 - 04:28 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

GeForce3 > Video in ??..

Hvad er det lige der går galt her ??..
Jeg kan IKKE få noget som helst frem hvis jeg sætter cam. til video ing (og JA, jeg HAR sat s-VHS/VHS addapteren på)
Når jeg tager installations skiven der var med G3 kortet er under driver noget til Video + under utillites er der også noget
men ingen af delene kan der trykkes på, dvs. de kan ikke installeres,

Hvad er der galt ??.....

* MoRoax...

Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. december 2001 - 15:04 #1
Hvis jeg forstår dig ret, er det fra computeren og til dit camera du har problemer. Det vil sige at du ikke få noget signal fra din computer og ind på dit kamera?

Hvis det er sagen, så kan det faktisk skyldes flere ting. For at lokalisere problemet nærmere kan du slutte eksempelvis din videomaskine til kameraet og se om her er signal, er der det ligger fejlen ganske rigtigt i forbindelsen imellem computeren og videokameraet. Hvis du samtidig har mulighed for at bruge dit svhs kabel/adabter til at sammenkoble videomaskine og kamera - så har du også udelukket at det er kablet den er gal med.

Med hensyn til dit GeForece3 kort skal du vide at det er almindeligt kendt at de drivere der følger med installationen ikke fungere helt korrekt. Det vil sige at du skal på GeForce hjemmesiden for at downloade nye drivere. Der burde dog være billede på - fejlen med driverne betyder nemlig ikke at du ikke får noget billede, blot at det er ustabilt, har svagefarver og tendes til at \"ryste\" en smule.

Imidlertid burde du som nævnt kunne få et eller andet signal ud fra computeren, og for at teste dette vil jeg råde dig til at koble den til et tv/videomaskine således at du ved om der er huligennem!
For at fortælle kortet at du vil sende et signal ud fra dette skal du først og fremmest være sikker på at den jumber der sidder på kortet sidder til at vise PAL-standard og ikke NTSC, men er det købt i Danmark burde der ikke være noget problem her - Hvordan jumperen skal stå kan du tjekke i manualen.
Derudover skal du fortælle kortet at den skal sende et PAL-Signal til udgangen på kortet, som skal være en klon af skærmen. Indstillingen omkring \"klon\" gør at du får præcis det samme skærmbillede på dit tv/kamera eller videomaskine som du har på din computerskærm. Her kan du også vælge at bruge en tv-skærm som en forlængelse af computerskærmen. (Men du stiller den bare til klon).

Når det er sagt. Så virker det som om du ikke har installeret kortet rigtigt!
Det du skal gøre er som følger:

1. Gå ind i din skærmopsætning og vælg SKÆRMKORT, Vælg OPDATER DRIVER og fortæl den at du har en driver/selv vil vise den hvor driveren er!

2. Vælg driveren på installations cdén: Hvis du har winxp bruger du blot winnt/2000 driveren og hvis du har win98 mener jeg der ligger en driver på skiven.

3. Genstart computeren når den beder dig om det.

4. Nu går du igen i dine skærmegenskaber og skulle nu kunne se en markant forskel. Og vil have mulighed for at vælge de indstillinger jeg omtalte i den første \"sektion\" af svarret.

Som sagt tror jeg at det er fordi du ikke har installeret kortet rigtigt, Jeg har nemlig for kort tid siden løst problemet for en af mine bekendte på denne måde, med samme kort.

NB
Når du skal finde filen på \"skiven\" skal du blot kigge logisk på mappestrukturen - det vil sige kigge efter noget der hedder drivere eller win\"xx\" altså det operativsystem som du har!

Glædelig jul!

og held og lykke!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
25. december 2001 - 15:07 #2
Mon ikke du kan finde noget her?:

http://www.geforce.dk/drivers.htm
Avatar billede moroax Nybegynder
25. december 2001 - 23:34 #3
Rent faktisk er det indgangen der er galt med,
dvs. det jeg har på mit cam (eller video) kan jeg ikke få adgang til på pooteren,
Jeg hentede denne her driver:
NVidia Detonator XP Series 21 > 21.81 final - Win2k/XP

Men stadig ingen adgang til input på G3 kortet...

* MoRoax...

Avatar billede moroax Nybegynder
26. december 2001 - 01:17 #4
Nå, så lykkes det,
jeg måtte på nVidias side for at finde noget som kunne bruges
Sååå...
du får 12 for dit lange men ikke rigtige svar o.k. !!..

* MoRoax...