Avatar billede 84eren Nybegynder
24. december 2001 - 23:11 Der er 9 kommentarer

HJÆLP mig jeg er noob

hejsa

jeg skal formatere min pc lige nu har jeg win 98 inde og jeg ksal have 2000 ind.

jeg skal til at formatere men da det er min første gang ved jeg ikke lige hvordan jeg skal det? altså jeg ved for format c:  men når jeg har gjort det og oprette en  boot diskette hvad gør jeg så?????

er det ikke noget med command.com?? eller hvaddet nu hedder?

den der vil lave mig en liste fra start til slut skal nok få mine point og hvsi der er 2 ja så får de begge ;)

på forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2001 - 23:31 #1
Boot på win2000 cd-rommen og følg anvisningen - så kan du vølge at formattere -bagefter starter install af win2000 automatisk.
Avatar billede 84eren Nybegynder
25. december 2001 - 00:20 #2
øhm.........

når den er formateret så sætter jeg mine disketter i. og hvad sker der så??? skal jeg så skrive /install win2000 eller hvad??????
Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. december 2001 - 00:34 #3
Er det de fire 2000 boot-disketter du har?!?
Avatar billede n00b Nybegynder
25. december 2001 - 00:38 #4
Hallo det er mig der er n00b :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. december 2001 - 00:40 #5
1 - sæt din Win2000 cdrom i drevet
2 - Genstart maskine (i biosen skal den være sat til at boote fra CD før harddisk)
3 - Den kommer sikkert og siger \"tryk på tast for at boote fra cd\" hvis den gør, så trykker du på en HVILKEN som helst tast.
4 - Derefter kører den en lille funktion hvor den loader nogle driver og systemfiler.
Bagefter skal du bekræfte du vil installere din win2000. Du kan under denne instalation vælge at formatere din harddisk, hvilket du bare vælger fra manuen.  Det er nemt, og står på dansk, så gå bare igang.

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede 84eren Nybegynder
25. december 2001 - 00:45 #6
ja det er de 4 disketter ejg har.... øhm jeg har den engelske version den står vel ik på dansk hehe.

øhm jeg kan huske noget med at jeg engang sku ins. win 98 der sku jeg da lave en mappe og noget med den der command.com det skal man måske ikke mere? eller skrive insall.win2000 ???

Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. december 2001 - 00:54 #7
Sæt nr. 1 ind og genstart computeren! SÅ skal du bare følge skærmens vejledninger!!
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. december 2001 - 01:13 #8
Gør nu for F***** det jeg skriver.... og smid de skide disketter ud ;-) Jeg installere ca 10 nye maskienr ude hos kunder hvar uge, så jeg ved sku du kan, en ordblind GNU kan gøre det med bind for det ene øje

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. december 2001 - 01:17 #9
Han er virelig n00b !!!!!!  :-@