Avatar billede lukeltj Nybegynder
24. december 2001 - 16:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sletning af harddisc

hvordan sletter man hardiscen totalt????
dvs. windows 98 og ALT andet??? selfølig ikke dossen :-)
computeren er ca. tre år gammel.
Avatar billede oniel Nybegynder
24. december 2001 - 16:31 #1
Booter på en DOS-diskette og skriver \"format c:\"

Herefter indlægges DOS-styresystem igen fra disketter.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. december 2001 - 16:31 #2
du vil slette windows og alt undtagen dos...
hm.. det nemmeste ville være at slette alt på hardisken og så smide dos ind igen på ny.
sletning af ALT er format c:
så er alt væk på din harddisk.
Avatar billede lukeltj Nybegynder
24. december 2001 - 18:01 #3
Kan man ikke slette alt andet end dossen???? det ville jeg sætte pris på!!!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. december 2001 - 18:37 #4
det bliver meget svært, desværre.
der er langt nemmere at slette alt og så smide dos ind igen bagefter
Avatar billede oniel Nybegynder
24. december 2001 - 23:57 #5
Der er også mulighed for at nogle programmer eller spil har lagt nogle filer i din DOS-mappe. Derfor er det en god ide at benytte lejligheden til en TOTAL oprydtning.

Og da det \"kun\" er en DOS du ønsker tilbage vil det være det letteste at fodre computeren med de tre disketter det drejer sig om.

Men du skal være opmærksom på at der også skal installeres drivere til lydkort, CD-rom og alt hvad du ellers har af ekstra tilbehør.
Avatar billede summer Mester
25. december 2001 - 01:00 #6
Hvis du ønsker en helt tom HD, så download dette lille prg.
http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2001 - 12:56 #7
Du kan ikke slette alt, undtagen dossen, da dos er en del af windows. Hvis du vil køre win98 igen, er det ingen problem, da win kører dos ind også.