Avatar billede frissh Nybegynder
23. december 2001 - 21:58 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

DET STORE JULE-CD-R ..MYSTERIE...

brænder en del, bruger clonecd,og har minimum prøvet 15 forskellige mærker..både dyre og billige.

...alle har virket upåklageligt...undtagen ET mærke....(selvfølgelig også et af de billigste ; 2.95 kr per styk). Og disse virker ad stang..(slang)..Ingen af de ti i pakken har virket...(chok)...kunne godt få dem byttet, men er mere interesseret i at finde ud af, om det er jordens dårligste skod-cd-r\'er, eller om der er en anden mere naturlig forklaring - for nu at citere Poul Thomsen.

Mærket hedder DANCD-R(fra DK selvfølgelig...hmmm.) \"Den perfekte CD-Recordable til Lyd, foto og video.\". 12x, 650 mb, 74 min.

For at komme jer i forkøbet :

- Har prøvet at brænde ved lav hastighed (x4)

- Har prøvet at bruge andre prog\'s end clonecd...

Svar/løsning....???
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
23. december 2001 - 21:59 #1
hehehe BRÆNDER EN DEL :D
Avatar billede frissh Nybegynder
23. december 2001 - 22:00 #2
har du et problem med det....?
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 22:03 #3
Hvis du overhovedet ikke kan brænde på dem må man jo næsten gå ud fra at det er verdens mest dårlige skod cd-r\'ere

-Nuki
Avatar billede bone Nybegynder
23. december 2001 - 22:04 #4
Hmm. har haft en 10-pak. Brugt de 9 - ingen problemer - men mit drev er ikke så hurtigt til at læse dem.
Avatar billede bone Nybegynder
23. december 2001 - 22:06 #5
Lækre pap-ituier, de kommer i, dog. Eller noget...
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:06 #6
du brænder virkelig for sagen ;o)

Du kan da ikke være i tvivl om at det de billige CD der ikke duer til noget andet end at hænge dem op på væggen.
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 22:06 #7
jeg har da også engang fået 100 mr. plati.. og der virkede kun ca. 10 af dem
Avatar billede bone Nybegynder
23. december 2001 - 22:07 #8
Øeh, stavefejl er gratis (jeg skruer lige min hjerne i igen).
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 22:08 #9
Men sådan en cd væg er squ sej
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:09 #10
nuki> har selv en del på væggen, og de kan faktisk være pæne ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:10 #11
tror jeg lægger et svar, mit forslag er da meget godt, ik\'
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 22:12 #12
svaret ligger i den styrechip der er i brænderen da der er forskel på hvirdan cd-r er lavet er det ikke alle cd-r der kan bruges til alle cd brændere (jeg kan faktisk ikke bruge momorex selv om det er både dyre og gode cd´er)
dette burde også fremgå af manualen til cd brænderen.

så det behøver ikke være dårlige cd´er det er sansynelig vis bare din brænder der ikke kan brænde på det mærke.
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2001 - 22:13 #13
Husk at lave labels til dem inde du hænger dem op på væggen.
Skriv: Jeg fik hvad jeg betalte for:-)
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 22:13 #14
men udover det så er cd´erne lavet i saxkøbing af det samme firma som har lavet jeres musik cd´er
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:15 #15
Jeg har en gang købt 10 Acer 80 minutters, der var ikke en eneste vellykket brænding imellem. Det var med Win2k.

Men efter at jeg fik installeret WinXP går det fint med det indbyggede brænderprogram.

Der er tale om den samme brænder i begge tilfælde, forklar lige det!
Avatar billede frissh Nybegynder
23. december 2001 - 22:17 #16
keep \'em coming...
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 22:19 #17
er du dum perj det er jo dem som er ødelagt man skal hænge op.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:20 #18
fordelen ved at hænge de mislykkede brændinger op er, at man så kan se hvad man ikke skal købe næste gang.
Avatar billede nuki Nybegynder
23. december 2001 - 22:21 #19
hehe
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2001 - 22:21 #20
>> nuki - Er du dum !

Husk at lave labels til dem DER IKKE DUEDE inden du hænger dem op på væggen.
Skriv: Jeg fik hvad jeg betalte for:-)
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 22:22 #21
har du overvejet at det eventuelt overvejet at dit brænderprogram ikke kunne styre din brænder ordentligt. men de er jo lidt svært at svare på dit spørgsmål når du ikke skriver hvilken fejl der kom når brændningen gik galt
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 22:23 #22
jeg skulle så lige hilse og sige jeg giver kun 2.80 kr for mine cd´er og jeg kan brænde 24x uden problemer så det er ikke altid prisen der er afgørende
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2001 - 22:26 #23
>> retaxes.
Jeg kender personligt distrubutøren af Acer CD\'er i Danmark. Jeg tror han vil tage en eventuel reklamation seriøst.
http://www.multi-net.dk/
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 22:40 #24
perj> det var jo heller ikke Acer CD der var noget galt med, de er udmærkede.
Min Plexwriter har bare ikke virket maksimalt i win2k, det kan ha\' været brænderprogrammet der ikke var indstillet rigtigt.
Men, som sagt virker det fint i WinXP og det er jo det væsentlige
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2001 - 22:50 #25
>> retaxes. Nej, det kan jeg godt se nu:-)
Avatar billede frissh Nybegynder
24. december 2001 - 02:02 #26
EGADM : hvor køber du de cd\'ere ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. december 2001 - 02:13 #27
gider ikke brænde CD´er, de er sq ikke til at få ild i *LOL*
Avatar billede frissh Nybegynder
30. december 2001 - 05:18 #28
løsning :opgraderede til nyeste clonecd version, hvilket fik lortet til at virke....tak for indsatsen, selvom jeg selv løste problemet til sidst...