Avatar billede olai Juniormester
23. december 2001 - 21:45 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Streaming af Webcam LIVE

Hvad skal der til.... Jeg har læst et par indlæg, men fatter stadig ikke hvordan jeg sætter det op....
Jeg har fast IP.

Avatar billede olai Juniormester
23. december 2001 - 21:45 #1
det skal nok skæres ud i pap for mig... sorry, men aner ikke noget om det...
Avatar billede pr4nk Nybegynder
23. december 2001 - 21:49 #2
Snak med en som hedder DipZY ... du kan skrive over icq til ham .. hans nr er : 30921736
Avatar billede olai Juniormester
23. december 2001 - 21:50 #3
tror du det er i orden med ham ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. december 2001 - 23:29 #4
Hvad har du læst og hvad er dit problem???
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:11 #5
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:13 #6
Nikolajdu> Jeg har prøvet flere gange at lave noget brugbart, men uden held, det der med at lave webserver på computeren for at få det til at køre bedre, er det IIS man snakker om så ???
Mit problem er kort og godt at jeg ikke FATTER hvordan man sætter det op. Nu har jeg langt om længe (grin bare) fundet ud af at få lavet et Webcam på siden, hvor den opdaterer hvert 5. sekund. Men jeg er ikke tilfreds, det skal være livestreamning.....
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:14 #7
Her er det foreløbige resultat....
http://www.freecfm.com/o/olai/webcam.htm
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. december 2001 - 00:17 #8
Det er bestemt ikke IIS der styrer den slags. Det er enten en Media Encoder, Windows Media Services eller en Real Server. Det er den slags du skal have fat i og bruge hvis du vil have ordentlig livestreaming.

Desuden skal du have åbnet porte til det pågældende program så folk rent faktisk også kan så en dyt :))

Hvor præcist går du i stå.

/Nikolaj
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:22 #9
Det med at få åbnet porte er ikke noget problem, (skal bare lige finde ud af hvilke). MEN
Jeg er ved at hente Windows Media Encoder i dette øjeblik.
Det er når vi kommer til koden til hjemmesiden jeg går i stå.
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:23 #10
Hov, det er Media sevices jeg er ved at hente, hvilken af de to skal jeg bruge: (?)
1- Windows Media Services 4. et eller andet
2- Windows Media Encoder 7.1
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. december 2001 - 00:28 #11
Windows Media Services virker KUN i Windows 2000 - Intet andet!

Windows Media Encoder - Virker i alle Windows versioner fra ´98 og frem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. december 2001 - 00:28 #12
Koden til siden kan du jo se på: http://www.eksperten.dk/spm/124482
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:31 #13
Hmmm jeg prøver encoder så....

Jeg går ud fra at det er denne:

<OBJECT ID=\"MediaPlayer\" width=320 height=240
  classid=\"CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95\"
  codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\">
  <PARAM name=\"FileName\" value=\"mms://minip:8080\">
  <EMBED type=\"application/x-mplayer2\"
    pluginspage=\"http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/\";;
    SRC=\"mms://minip:8080\"
    name=\"MediaPlayer\"
    width=320
    height=240>
  </EMBED>
</OBJECT>

Alle de ekstra <param> i den anden tilhører <object> og virker kun i IE. <Embed> virker også i Netscape, men kan af gode grunde ikke ligeså meget.

Når jeg skriver: IP:8080 - skal det selvfølgelig være din IP.

Anyway, når du har fået det ud på lokalnettet, så lyder det som om dine porte/firewall blokerer.

/Nikolaj

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. december 2001 - 00:33 #14
Brug port 8080 til at streame igennem.

Og ret mms://minip:8080

til nummeret på din IP.
Avatar billede mads-j Nybegynder
26. december 2001 - 00:33 #15
mmm livestream kan altså også laves med programmet webcam32
programmet kan hentes
her:
http://www.rocketdownload.com/details/inte/webcam.htm

Jeg bruger normalt port 8989 til at sætte programmet op, men det er vist lige meget hvilke port du bruger:-)

mads-j
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 00:42 #16
YES!! det virker !!!!
Jeg har prøvet med webcam32, men 10 dages trial......hmmm
Avatar billede mads-j Nybegynder
26. december 2001 - 13:05 #17
hehe ja man må ikke diskutere sådanne ting her på eksperten, men man kunne i måske finde en måde at få den til at virke hele tiden på?
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 13:48 #18
mads-j> Jeg ved hvad du mener *gggg* og så siger jeg ikke mere.... hehehehe
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 13:49 #19
Mads>> Hvor er du fra i landet ?
Avatar billede mads-j Nybegynder
26. december 2001 - 17:05 #20
jeg er fra århus
Avatar billede olai Juniormester
26. december 2001 - 17:13 #21
har du ICQ ??

www.fotx.net/olai
Avatar billede olai Juniormester
28. december 2001 - 02:08 #22
Nicolaj< jeg mangler et svar fra dig...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2001 - 09:28 #23
Jamen hvor er du nået til??
Avatar billede olai Juniormester
28. december 2001 - 12:26 #24
nikolajdu> Jeg blev færdig, men jeg kan ikke give dig points når ikke du har givet et svar *g*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2001 - 12:29 #25
fik du det til at virke. Fint :))
Avatar billede olai Juniormester
28. december 2001 - 12:31 #26
Jeps :
Kommentar fra olai
26/12 2001 00:42:24    YES!! det virker !!!!

Tak for hjælpen. Godt nytår..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. december 2001 - 12:33 #27
Så lidt da og i lige måde. :))