Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 17:41 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

bruge tv-out som monitor nr. 2, hvordan???

jeg sad og legede lidt med TvTool 5.5 og opdagede at den kunne lave colorbars hvilket jo er at sende et andet billede ud til fjernsynet end det på monitoren, derfor tænkte jeg at man måske kunne få fjernsynet at op som \"skærm nr. 2\", hvis nogen kender nogen programmer til formålet ville jeg blive glad (jeg ved godt hvordan kvaliteten på et Tv-Out er, men det er fint med en video projektor og powerpoint)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 17:45 #1
du mener så dy har billede på BEGGE steder??

Hvilket grafikkort har du??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 17:48 #2
dy = du *S*

Jeg har et Geforce2 MX med TV-OUT og jeg kan KUN få billede ET sted! enten skærm eller TV

men på mit Geforce 2 GO, kan jeg køre med 3 skærme (TFT, TV, CRT)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 18:06 #3
ja så du billedet 2 steder på en gang det er jo hvad tvTool gør når det laver colorbars med 2 forskellige billeder jeg vil og så bruge 2 billeder så jeg kan udvide skrivebordet, det burde da være muligt medmindre de colorbars er nogen der fra starten ligger i kortet men det tror jeg ikke da man ikke kan aktivere dem med driverne foresten er kortet et msi geforce 256
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 18:20 #4
mener IKKE du kan med Geforce 256, da CHIPPEN til TV-OUT IKKE understøtter Twinview..

derfor kan jeg IKKE se både på SKÆRM og TV!!

Mit Geforce2 Go i den bærbare, viser BÅDE på TV og TFT skærmen.

Hvilken TV-OUT Chip har du?

PS.. det med de 3 skærme, er noget jeg har fået oplyst.. har lige prøvet.. kan ikke.. skal nok bruge et andet program til det..
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 18:38 #5
chippen er en BT869. men jeg forstår stadigt ikke hvordan TvTool kan lave billedet med Color Bars, hvis chippen ikke understøtter det jeg har selv prøvet og set at det fungerer på mit kort
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 18:43 #6
du KAN køre med TV OG skærm samtidigt??

Hvad er colobars?? bare et andet format??

Kan du ikke bare Udvide skrive bordet så?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 18:52 #7
jeg kan køre med tv og skærm på en gang ved at bruge det man kalder dual view som er at samme signal sendes til både skærm og tv, men desværre og så opdaterings hastighed ((Hz)fps)

Color bars er et testbillede hvor nogle farver bliver vidst på skærmen som nogle brede bjælker

alle disse ting er ikke noget som jeg kan slå til med kontrol panelet men ved hjælp af et program der hedder TvTool

Det jeg vil er at få mit Tv-Out til at opføre sig ligesom en ekstern skærm gør på nogen bærbare altså hvor man kan gå ind i kontrolpanelets skærm instillinger og se begge skærme og vælge imellem dem
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 19:07 #8
bruge du de nyeste drivere??

jeg kan kun vælge TV-OUT EFTER jeg har sat den til... den bliver jo ikke slå til automatisk.. men det ved du jo! *S*

for at JEG kan bruge TV-OUT skal jeg i skærminstillinger, Instillinger, Advanceret, Klon..

der er ikke andre måder for mig!!.. ville gerne have haft et lille program der AUTOmatisk tilsluttede TV-Out når man klikkede på den *S*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 19:08 #9
Du kan jo instille Hz, ved at gå i Twinview, klon.. så du har billede på.. trykke på din skærm.. ved den rulle menu.. også enhedsinstillinger , opløsning
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 19:14 #10
jeg kan og så sagtens via kontrolpanel vælge enten Tv-Out eller Monitor, men jeg skal bruge et program til at vælge dualView og foresten kan du ikke bare ændrer freks. på tv det kører altid samme frekvens (jeg mener det er enten 25 eller 29,95 hz)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. december 2001 - 19:14 #11
og ja jeg bruger nyeste detonator drivere
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 19:41 #12
det skal du ikke tage dig af!! det med Hz
jeg køre med 800*600 i 60Hz på TV-OUT!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 20:05 #13
egentligt 25 Hz, for du har på et TV en liniefrekvens på 15625 Hz og det går 60Hz ikke op i.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. december 2001 - 10:28 #14
Det lyder som om du bruger den setup windows selv foreslåt altså de drivere der følger med her.
Vælg egenskaber for din skærm > aveanceret og opdater driver > vælg så driveren på den medfølgende cd til grafikkortet > genstart > og vælg igen egenskaber for din skærm. Det skulle gerne give dig de indstillinger du søger efter.

Altså bruge nummer 2 skærm som en klon, som  vertical dual eller som horizontal dual - her kan du så stille egenskaberne for de to skærme individuelt!
Avatar billede cybermouse Nybegynder
29. december 2001 - 19:42 #15
jeg gentager jeg bruger nvidia detonator 23.11 altså den nyeste fra nvidia og eneste forskel på den og den fra msi er at i msi\'s er der ikke mulighed for overclocking i driveren
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. januar 2002 - 12:33 #16
Det har vi forstået, men vi må jo forsøge lidt af hvert for at være enige om hvad dit problem i virkeligheden er!

Vil du sende et billede på din monitor som ikke er en klon af det du ser på skærmen, da stiller du blot skærmen vil at være dual horisontal det giver en dobbelt så bred skærm. Derefter afspiler du på højre det af skærmen, altså den der fremtræder på din tv-monitor, det ønskede videoclip eller præsentations projekt i fullscreen!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. januar 2002 - 11:04 #17
Sker der noget...?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
09. januar 2002 - 16:46 #18
Haloooo igen
Avatar billede cybermouse Nybegynder
10. januar 2002 - 18:14 #19
nemligt det er hvad jeg ønsker men det er ikke implementeret i den driver som kommer fra nvidia men burde kunne lade sig gøre med kortet så det jeg i virkeligheden spørger efter er hvordan jeg så gør det eller hvem der har lavet en sådan driver desuden har jeg ombygget mit kort til et quadro 256 i stedet for geforce 256 i håbet om at det lå i de drivere, men det gjorde det ikke :(
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 08:35 #20
Tjek deres hjemmeside, hvis du allerede har gjort det - så prøv at tjekke den gennerelle software der følger med dit kort!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:15 #21
og luk gerne spørgsmålet hvis ikke du har mere at spørge om, har du det må du endelig spørge, så vil vi naturligvis gerne forsøge at svare!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 23:44 #22
hvad med at lukke??
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. juni 2002 - 19:30 #23
har købt et matrox G550 kort i stedet da det og så har bedre billed kvalitet end et geforce , men takker for hjælpen og beklager meget den lange tid jeg var om at lukke