Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. december 2001 - 15:19 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

CS server under Linux

Jeg sidder og leger lidt med ideen om at smide nogle CS servere op under Linux. Og jeg har nogle spm ang Linux !

1) Hvilken linux vil i anbefale til en server (skal kunne downloades gratis)

2) Hvad for nogle ting skal man tænke på når man sætter linux serveren op ?

3) Hvordan instalere man CS under linux ??

Avatar billede bbs Nybegynder
23. december 2001 - 15:23 #1
Jeg vil anbefale RedHat Linux.
Det er klart det letteste at finde rundt i for den erfarne Windows bruger..

Du kan finde en guide til at installere det lige her:
www.Counter-Strike.net
Avatar billede lithium Nybegynder
23. december 2001 - 15:25 #2
1) Debian www.debian.org

2) Hvad den skal bruges til. Så kan man beslutte hvor hurtig den skal være, hvorfor etc.

3) Mener du CS spillet eller CS-serveren? CS spillet: http://www.wtf.dk/files/linux/Half-Life-HOWTO.txt
CS serveren: http://server.counter-strike.net/linuxbasic.html
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. december 2001 - 15:30 #3
Tænkte mere på hvordan man instalerede half-life. Kan jeg bruge min gamle HL cd eller  skal jeg ha en Linux version ?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. december 2001 - 15:33 #4
lithium > er det ikke bare at køre det under en windows emulator ??
Avatar billede lithium Nybegynder
23. december 2001 - 17:05 #5
-sofus- >> Jo, og selvom WINE ikke er en emulator, virker den fint.
Avatar billede darkside Nybegynder
25. december 2001 - 23:03 #6
Der findes en port af CS serveren til Linux, det er den du skal ha fat i, ikke en windows version...
Avatar billede clemmay Nybegynder
29. december 2001 - 15:32 #7
Det meste du behøver for at smække en linux CS server op kan du finde i følgende guide:

http://server.counter-strike.net/linuxbasic.html

Mht. til hvilken distribution du skal vælge vil jeg anbefale enten RedHat eller Debian.

RedHat fordi den er meget nem at gå i krig med for nye brugere.

Og Debian pga. dets geniale pakkesystem