Avatar billede tumben Novice
23. december 2001 - 00:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rødt kryds over LANforbindelsen ???

Hej
der er noget der undre mig...og det er..hvad betyder et rødt kryds over min LAN icon på desktoppen.....for det er enabled..og jeg er på nettet....det kommer bare engang imellem...hvad F..... betyder det (win 2000)
Avatar billede hojben Novice
23. december 2001 - 00:59 #1
se efter om du ikke har 2 forbindelser hvor det kun er den ene som du har icon på ;)
Avatar billede tumben Novice
23. december 2001 - 01:07 #2
jeg har 2 forbindelser....en ADSL..og 1 ISDN...det er KUN LANforbindelsen der er genvej til på desktop...og de er allle samen med et rødt kryds over ...men som sagt de ER enabled og jeg bruger den jo nu ???
Avatar billede hojben Novice
23. december 2001 - 01:17 #3
hmmm no clue...

Kunne tænkes... (kun måske) at du ind i mellem falder af nettet og kommer på igen inden for kort tid ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 11:54 #4
et rødt kryds betyder blot at der ikke er forbindelse til nettet eller til en anden pc.
jeg bruger 2 netkort på hver af maskinerne, den ene til lokalnettet viser et rødt kryds når den anden er slukket.

Krydset forsvinder så snart den anden kører POST.

Hvad sker når du trykker på den med krydset?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 11:54 #5
Hvad sker når du trykker på det icon med krydset?
Avatar billede mr_hansen Nybegynder
23. december 2001 - 13:57 #6
Tjek om din PC ikke skulle have et \"onboard\" netkort, eller noget lign. der kunne være disablet. Hvis du åbner netværksegenskaber, kan du jo se alle dine forbindelser, og finde ud af hvilket stykke hardware der ikke er aktivt.
Avatar billede tumben Novice
30. december 2001 - 01:35 #7
upps...undskyld...havde ikke set de sidste indlæg. !!
>>hojben..nej jeg har en meget god forbindelse..falder aldrig af (opdager det ihverttilfælde aldrig)
>> retaxes....det \"passer ikke\"...da jeg ER på nettet f.eks NU....og krydset er rødt....og hvis jeg dblklikker på min LAN forbindelse på desktop..kommer LANstatusvinduet bare op ( du ved den med Duration..speed activity packets osvosv..og alt er som det skal være.

DET DER IKKE er aktivt...er min DIALupforbindelse...men den har jeg haft længe, og det er først indenfor det sidste stykke tid der er kommet et rødt kryds.

ALT virker ...men hvor F.... kommer det kryds fra :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 02:11 #8
jeg kan kun sige at når vores anden PC lukker eller er lukket så har jeg et rødt kryds over iconet, men det er jo normalt.

Ikke godt at sige hvorfor din er anderledes!
Avatar billede tumben Novice
18. juni 2002 - 23:06 #9
ups..det fortaber sig i tågerne..lukker og slukker...problemet er der ikke mer ..ved ikke hvorfor