Avatar billede janbb Juniormester
22. december 2001 - 22:52 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

10 dumme spm.

Har downloadet den gratis \"pers. edit.\" af delphi 6 - den virkede ret nøgen i komponentmenuen og jeg synes det så for \"fattigt\" ud.Så så lige at \"aktiv-X\" simpelthen bare skal instaleres - så fik man da den.Men det der virkelig mangler da er nogle databasemuligheder og så kom jeg til at tænke - håber ikke det lyder for dumt, men kan man ikke få den til at bruge nogen af de \"komponenter\" man har fra tidligere versioner af delphi ?.Eller er der nogle andre tiltag/alternativer der kan åbne op for at bruge databaseelementer i denne gratis \"skrabede\" men nye version af Delphi ?.
Avatar billede haandjern Nybegynder
23. december 2001 - 09:35 #1
www.torry.net - installer dem selv :)
Avatar billede morten_s Nybegynder
23. december 2001 - 14:27 #2
Problemet er DataSource, den tror jeg ikke du kan finde og installere
Så hvis det skal være gratis og med Database er det D4 du skal have fat i
Avatar billede janbb Juniormester
25. december 2001 - 16:05 #3
haandjern: kan du være lidt mere specifik.Der står meget på den webside du henviser til ?.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
26. december 2001 - 15:18 #4
Avatar billede janbb Juniormester
28. december 2001 - 10:52 #5
det der volgadb ser meget lovende ud - jeg kigge lige lidt på det.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
28. december 2001 - 18:19 #6
Jeg er ikke klar over om der er inkluderet DataSource komponent i VolgaDB, men der er i hvert fald mange ting med ;)
Avatar billede larsbolsen Nybegynder
29. december 2001 - 00:31 #7
Det er nu også muligt at downloade en trial version af Delphi 6.0 Enterprise (144Mb) fra borlands hjemmeside
Avatar billede janbb Juniormester
29. december 2001 - 01:14 #8
apropo delphis trial-vers.: Har prøvet den.Da trialtiden udløb havde jeg selvf. prøvet den på en del af de progr. jeg havde liggende.Og jeg slettede den med unstall.Derefter viste alle de progr. jeg havde haft inde i prøvevers.\"dur ikke\"-kompileret med trial vers.Det har været næsten uopretteligt at reparere og har virket lidt som \"snyd\" at der ikke er oplyst bedre om denne \"fælde\" ved prøveversionen\".
Avatar billede janbb Juniormester
29. december 2001 - 01:26 #9
Som jeg nævnte var spm.et osse lidt dumt, men hvad med Interbase er det ikke et selvstændigt \"modul\" ?.Kan man ikke skrive \"udenom\" databasekomponenterne f.x. i cgi-agtige \"exe-programmer\" ? - den slags.