Avatar billede gyrud Nybegynder
22. december 2001 - 19:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modem-Netledning-HUB-Netledning

Jeg har det spørgsmål til jer der går på følgende:
Jeg har netop fået bredbåndsinternet opkobling via Stofanet. Fra modem medfulgte der kabel til min PC med ens ledningsfarver i stikkene fra venstre mod højre eks. vis, når de holdes ved siden af hinanden. Men jeg har hørt at man kan risikere at farver ligger spejlvendt hvis man skal indskyde en Hub? Jeg har 2 pcér der skal fungere via en Hub til modem. Jeg skal bruge ca. 10 meter kabel til den ene PC. Jeg er usikker på om kablernes farver i stikkene skal være ens eller spejlet mod hinandens ender? Jeg er heller sikker på at jeg vil have en switch, men en hub almindeligvis. Er det nu også sådan at jeg kan kalde en Hub med \"almindeligvis\"?? Skal jeg bruge en speciel Hub ved brug af Stofanet opkobling? Ja - det var vist mange hvisser - håber på lidt hjælp.
Tak

Vh.

Gyrud
Avatar billede rebecca Novice
22. december 2001 - 19:55 #1
Du kan bruge en switch eller en hub, kablet du skal bruge fra pc til hub/switch skal være \"straigt\" dvs. ens i begge ender
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
23. december 2001 - 15:31 #2
du kan ikke dele en stofa forbindelse ved hjælp af en hub, men det ved du vel ?
Avatar billede gyrud Nybegynder
26. december 2001 - 11:12 #3
Til  Rebecca og Garfield.

Tak for jeres hurtige svar!
Det er rart at vide Rebecca, at jeg kan vælge hvad det skal være Switch / hub.  Men jeg bliver lidt forvirret af dit svar Garfield. Jeg er slet ikke afklaret med ikke at kunne dele en Stofa net forbindelse!!!!
Hvis jeg lige må forklare mig igen. Jeg troede godt man kunne koble en Hub på udgangen på Stofanets modem, som de kalder SB4100 cable modem.
Fra denne Hub skulle jeg så kunne benytte begge PC´er uafhængig af hinanden på nettet??
Jeg kunne også stille jer spørgsmålet: Vil Stofanet kunne se at jeg er på med 2 PC´ere?
Jeg håber at I/nogle er villige til at give mig et svar- TAK

Avatar billede kirsten Nybegynder
26. december 2001 - 11:17 #4
Det er ikke muligt at bruge en switch/hub på stofanet! Modemmet vil låse mac adressen på den pc du bruger til at koble op med. Du kan gøre det at det du sætter den ene pc op som gateway for den anden pc..
Du kan bruge usb kablet fra modemmet ned til den pc som skal være gateway. Så kan du forbinde de to netkort og vupti så kan du bruge begge pc\'r på din stofa forbindelse.. :)