Avatar billede jacpet Nybegynder
22. december 2001 - 10:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Printer på lokalt netværk.

Kan jeg tilslutte min HP 4MV printer med jetDirect netkort, direkte til min HUB uden printserver ?

Jeg kører Win XP hvis det har en indflydelse.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:18 #1
din JetDirect box ER Printserver!!!!

Du skal bruge JetAdmin, som ligger på dine Installations CD\'ere til printeren..
Så du kan konfigurer printer på netværket!!

Avatar billede jacpet Nybegynder
22. december 2001 - 10:21 #2
Jeg har lige købt den brugt, og har desværre ikke fået noget software med. findes der noget stardard software ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:24 #3
JetAdmin er HP\'s EGET software, til at konfigurere DERES JetDirect Box
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 10:27 #4
JetAdmin

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpjetadmin1876_swen.html

Webadmin
http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpwebjetad1880_swen.html

du skal nok bruge Webadmin, da du så kan administrer Printeren overalt på et netværk!!
(HP levere IKKE JetAdmin med mere!)

men prøv førs med JetAdmin
Avatar billede jacpet Nybegynder
22. december 2001 - 12:31 #5
Nu har jeg hentet webadmin, men heller ikke dette kan finde printeren. Jeg har kørt en testside ud fra printeren selv, her står IP-adressen til 201.1.1.245
Denne adresse kan jeg ikke pinge, til trods for at alle ting står til at virke perfekt iflg. printeren ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 12:50 #6
det er fordi du skal være på samme net som den!

du skal skifte IP adresse til 201.1.1.244
Subnetmaske 255.255.255.0 (hvis der står et andet, på papiret fra printeren, så du ligge på den samme som printeren..)

så burde du kunne finde den!!
Avatar billede jefa Nybegynder
22. december 2001 - 13:47 #7
Eller ændre printserver adresse ved hjælp af Telnet.
Avatar billede jacpet Nybegynder
22. december 2001 - 14:49 #8
Tak, nu har jeg fået forbindelse til printeren og kan også bruge webadmin, men jeg kan fa.... ikke udskrive på den. Den blinker en enkelt gang på printeren for derefter at fortælle mig at dokumentet ikke blev udskrevet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 20:15 #9
har du konfigureret printeren.. du kan jo ikke udskrive til den som normalt, du skal jo tilføje en NETVÆRKS printer!

PS. var det ikke mig, der skulle have pointz? *LOL*
Avatar billede jacpet Nybegynder
23. december 2001 - 00:46 #10
Det var godt du kom tilbage, jeg fik vist lavet noget roderi med pointene. jeg må lige finde ud af hvordan jeg kan give dig point :o)
Ja, jeg har konfigureret printeren, mærkeligt nok kan jeg heller ikke udskrive en testside fra webadmin.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 12:54 #11
er du sikker på at den virker printeren?? og JetDirect boxen?

En NY JetDirect box, med KUN USB (mener jeg) koster ca 1500kr..

jacpet => Behold dem.. det kun Jul een gang om året ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 13:01 #12
Avatar billede nico76 Nybegynder
26. april 2002 - 18:56 #13
Til rkhdk

Den til 1125,- du snakker om er en JD-175X.
Og kan IKKE bruges til en HP 4MV printer.

Mvh.

Nikolaj Brødbæk