Avatar billede rush Nybegynder
22. december 2001 - 03:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

AVI til DVD

Jeg har nogle avi-filmklip jeg gerne vil ha\' over på min DVD. Jeg har alm. cd-rom brænder med Nero vers 5.

DVD\'en er kompatibel med Video CD, mpeg-2 og mp3.

Jeg prøvede at brænde nogle mp3 sange som en alm. data
cd-rom i Nero og derefter afspille den fint på DVD\'en, kan man gøre det samme med avi/mpg-video sekvenser/filer? Eller skal man brænde på en anden måde? Eller kan det måske slet ikke lade sig gøre?

Hjæææææælp.....

Avatar billede dmcn Praktikant
22. december 2001 - 03:47 #1
http://www.vcdhelp.com/ << Læs om det her - og et link er max. 15 point værd. :)
Avatar billede bergeren Nybegynder
22. december 2001 - 04:13 #2
Du skal bare få nero til at lægge dem som vcd filer
Avatar billede rush Nybegynder
22. december 2001 - 12:27 #3
Jag kan ikke umiddelbart finde noget om avi til DVD/dvd på www.vcdhelp.com.

Jeg har ikke så meget erfaring med konvertering af avi filer så jeg er lidt lost...
Avatar billede star-design Nybegynder
22. december 2001 - 13:09 #4
jeg har samme problem... nu har jeg så prøvet med Nero, men den siger at filen (.avi) ikke har det rigtige format... for god kvalitet eller så noget... forkerte hrz.. nogle der ved hvordan jeg konverterer dem om til det rigtige format? vil gerne give point for det... :)
Avatar billede rush Nybegynder
22. december 2001 - 13:47 #5
ja, Nero siger noget i samme stil til mig. :(
Avatar billede rush Nybegynder
22. december 2001 - 14:41 #6
Vil også gerne gi\' ekstra points for en løsning!!
Avatar billede nikolajsen Nybegynder
23. december 2001 - 22:47 #7
Hej
I skal bruge Nero 5.5.5.1 og et S-VCD codec til nero, \"findes derude et sted\".
Når dette er instl. så gør i som i plejer, i Nero.

1. Åben Nero
2. Tryk Stop guide, hvis i bruger denne
3. Vælg s-vcd i venstre menu
4. Tryk Ny
5. Træk dit avi klip over, som du plejer
6. Vælg skriv cd under filer

It\'s all

Det kan godt være der kommer en lille skilt
op, som siger, at din fil har et forkert format.
Så skal i vælge Genindkod videofilen, da Nero
så selv konveter filen til det rigtige format.

PS. S-VCD kan læses på alle DVD afspillere som også kan læse VCD. Formatet er bare langt bedre
i kvalitet og farver. Der kan ca. være en ½ time
på en 700 mb. cd. Og det virker på min gamle Sony 7700 DVD afsp.

God Forn. Jul og Nytår  !!!
Avatar billede skov_p Praktikant
23. december 2001 - 23:29 #8
Der er flere mapper EXT, MPEG2, SEGMENY o.s.v hvilken mappe skal filen lægges over i?
Avatar billede rush Nybegynder
23. december 2001 - 23:51 #9
Jeg kører med Nero vers. 5.5.4.0 med mpeg-2 plugin, skulle det ikke være ok?

Mit problem er at Nero laver video-sekvensen om fra 704x576 til 480x576, også bli\'r billedet jo mast sammen når det afspilles på dvd\'en.

Hvilket format skal jeg gemme min avi som, 704x576? Og skal \"fields\" være upper eller lower
eller måske \"off\" (full)???

Avatar billede nikolajsen Nybegynder
24. december 2001 - 00:26 #10
Hi igen !
Du skal putte den i mappen hvor der står
spor, titel osv.
Avatar billede nikolajsen Nybegynder
24. december 2001 - 00:33 #11
Hi
Nixen, formatet konverteres til 480x576 aktive
pixels, som vises i fuldskærm på din DVD.

Lad nero lave din konvetering uden du piller, og
brænd din cd/DVD i S-VCD, hvorefter du smider den
i DVD\'en. Det virker hos mig, så det må også virke hos dig.
Det er ligegyldigt om jeg bruger små 320x240 mpeg eller avi filer. resultatet bliver forbavsene godt.
Avatar billede 24u Juniormester
24. december 2001 - 00:34 #12
er det en divx film eller et aviklip du vil brænde som vcd??

divxfilm ender altid på .avi og så kan det ikke lade sig gøre, før man konvertere til mpeg.
Avatar billede nikolajsen Nybegynder
24. december 2001 - 00:43 #13
Jeg kan  kun tilslutte mig 24V. Hvis din fil er
en Mpeg4 = \"DivX\" skal man bruge andre progs. til
at konvt. den til mpeg1, mpeg2 eller AVI først.
Der er så vidt jeg ved ikke kommet noget plugins
til nero som kan dette endnu.
Avatar billede rush Nybegynder
24. december 2001 - 00:48 #14
24u, ja det er en divx4/avi fil jeg laver som jeg så smider ind i nero. Det kan jeg godt selvom den hedder .avi. Men billedet er stadig forvrænget/fladtrykt når det afspilles på dvd\'en???
Avatar billede rush Nybegynder
24. december 2001 - 00:52 #15
Kan det være fordi jeg gemmer i 704x576 fra After effects billedet bliver forvrænget??
Avatar billede 24u Juniormester
24. december 2001 - 00:56 #16
ved ikke om denne kan bruges til noget : http://www.nero.com/en/mpeg2p.htm
Avatar billede nikolajsen Nybegynder
24. december 2001 - 00:56 #17
JO
Et TV skal have et 4:3 billed signal.
For det ikke forvrænger skal det være
768x576.
Avatar billede rush Nybegynder
24. december 2001 - 01:16 #18
Nikolajsen
Jammen så er det jo derfor, jeg har jo gemt
i 704x576 hele tiden. Nikolajsen afhjalp problemet :)
Fedt nok..takker mange gange.
Avatar billede 24u Juniormester
24. december 2001 - 14:35 #19
hvordan vælger du det i nero??
har selv nero 5.5.6.4 så den burde også, men har prøvet, og kunne ikke finde lige det med at vælge format!!