Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 22:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af adr. & mail

Jeg har intll. outlook 2000 og ønsker nu at kopier
mail adr. og alle mine mail - jeg har install. windows xp - er der en let måde gennem windows ? eller hvad skal jeg gøre ?

hilsen

elvin
Avatar billede egadm Nybegynder
21. december 2001 - 22:36 #1
lav dig en personal folder og en personal address book.
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 22:43 #2
Hej egadm
Jeg har sikkert ikke udtrykt mig klar nok. jeg ønsker at kopierer mine email adresser og alle mine email over på en anden hardisk da jeg skal formatererden disk, som pt. ligger på. Jeg ved ikke hvor i stifinder systemet jeg finder disse mapper og hvad de hedder. Jeg kan ikke forstå, at der ikke et sted i outlook 2000 findes en mappe hvorfra man kan kopierer - eller en funktion i windows xp, som jeg har install. jeg håber der findes en, som kn hjælpe mig ? men skriv venligst præsist hvad jeg skal gøre.
venlig hilsen

elvin
Avatar billede tiller Nybegynder
21. december 2001 - 23:01 #3
Det skal lige siges jeg ikke kender til XP, og derfor ikke ved hvor de skal ligge der. Men dine email mapper finder du således.

1. Åbn stifinder
2. Gå i menuen Funktioner/Mappeindstillinger/Vis og marker \"Vis skjulte mapper og filer\"
3. I din stifinder finder du nu under \"Documents & Settings/Brugernavn/Lokale indstillinger/Application Data/Identities/{et tal}/Microsoft/Outlook Express\". Her i denne mappe ligger de mapper du har i dit Outlook Express.
4. Kopier dem hen til et sted der ikke bliver slettet.

(5.) Hvis de skulle flyttes over til en anden W2000 maskine, skal du efter installationen oprette mapper i dit Outlook Esxpress med tilsvarende navne som du kopierede. Dem overskriver du med dem du gemte. Men jeg ved ikke hvor de ligger i XP.

Jeg håber du kan bruge dette.

/tiller
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 23:18 #4
Hej tiller

Jeg kan følge med så langt, at jeg kommer ind i mappen application Data, men så er der ikke flere mapper.Den næste mappe er Microsoft og CD brænder mappe.

Men jeg skulle jo heller ikke ind i Outlook Ekspress, det var Outlook 2000, men det ændre måske ikke ved fremgangsmåden. Iøvrigt tak for den måde du stiller tingene op på det giver en god overskuelighed.

hilsen elvin
Avatar billede tiller Nybegynder
21. december 2001 - 23:20 #5
Så skal du ind i microsoft mappen hvor der ligger en Outlook Express mappe.
Avatar billede tiller Nybegynder
21. december 2001 - 23:22 #6
Det så jeg ikke lige det med \"kun\" outlook 2000\", men jeg vil gå udfra at det er det samme princip, bare med (måske) en anden placering.
Avatar billede tiller Nybegynder
21. december 2001 - 23:31 #7
Placeringen er:

\"Documents & Settings/Brugernavn/Lokale indstillinger/Application Data/Identities/{et tal}/Microsoft/Outlook\"

Under denne mappe ligger der én fil: Outlokk.pst

Den kopierer du bare væk, ligesom beskrevet overfor. Forskellen er bare, at her har du kun én fil (Outlook.pst) og ikke flere. En god ide er nok at tage en backup af dine kontaktpersoner inden du starter med at overskrive/formatere

/tiller
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 23:33 #8
Du har fulkommen ret tiller i det som du skriver, men der ligger ingen outlook 2000 i nogen af de mapper, som ligge i den rod.

Hvis du har et andet bud hører jeg det gerne, men jeg er desværre nød til, at krybe til køjs nu  for jeg skal tidligt op imorgen. Tak for din interesse for mit problem ! Ved du hvorfor man bør kører en fdisk før man formatterer sin HD ? Hvis ja hører jeg meget gerne svaret. Hvor og hvordan starter man med en fdisk ?

hilsen og tak
- god nat

elvin
Avatar billede tiller Nybegynder
21. december 2001 - 23:36 #9
Man behøver ikke at lave en fdisk før formattering. Kun hvis installering driller EFTER formatering. His det er for at lave om på partitioner, kan Partition Magic bruges til dette formål.

For at vende tilbage til det første spørgsmål. Har du husket at lukke din stifinder og starte den igen, ellers er det ikke sikkert du kan se den. Og mappen hedder ikke Outlook 2000, men bare Outlook
Avatar billede rvm Nybegynder
22. december 2001 - 00:19 #10
Hej elvin

Der er faktisk også en anden måde, hvor du ikke skal bekymre dig om, hvor outlook er bleve installeret.

Du kan oprette en privat mappe (f.eks. på dit skrivebord) og så kopiere alt over i den (og tage en backup *S*). Når du så skal bruge din email og adresser (som jo ligger i kontaktpersoner) henter du bare den private mappe fra din backup.

Lidt metode:
Tryk \"Funktioner/serviceprogrammer/tilføj\"
Vælg \"Privat mappe\" - angiv placering (f.eks. dit skrivebord).
Nu har du oprettet en \"Privat mappe\", hvor du kan kopiere alt over i.

Mvh

Richardt