Avatar billede long Nybegynder
06. juni 1999 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan registrerer jeg MySQL på min NT4

Jeg har installeret MySql på min NT 4. Men hvis jeg via MySqlManager.exe prøver at lave et eller andet siger den at den ikke kan kontakte host''en.

Hvad er galt?

Jeg bruger IIS4 som webserver
Avatar billede tld Nybegynder
06. juni 1999 - 19:19 #1
Er databasen installeret og startet, eller kun installeret?

MySQL kommunikerer over TCP/IP. Har du installeret protokollen?

Hvilken host prøver du at konktakte? Localhost? Den burde altid virke
Avatar billede long Nybegynder
06. juni 1999 - 21:00 #2
Jeg må erkende at jeg er ny vedr. MySql.

MySql er installeret. Om den er startet ved jeg ikke. Hvordan finder jeg ud af det?

Jeg har vel installeret TCP/IP da det er sådan jeg surfer; Eller hvad?

Jeg mener at jeg prøver at kontakte LOCALHOST, men hvordan kan jeg være sikker?
Avatar billede chruker Nybegynder
08. juni 1999 - 02:43 #3
Hvis den køre som service, kan du se det i Control Panel -> Services
Avatar billede long Nybegynder
08. juni 1999 - 08:55 #4
Hvad skal jeg lede efter? Umiddelbart kan jeg ikke se den...
Avatar billede chruker Nybegynder
10. juni 1999 - 02:27 #5
For at se om MySQL køre kunne du også åbne TaskManager og se om der er nogle processer hvor navnet kunne minde om MySQL
Avatar billede long Nybegynder
14. juli 1999 - 17:15 #6
den kører og jeg fik den til det ved at køre :
c:\mysql\bin\mysqld --install
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. juli 1999 - 14:26 #7
ja jeg brugte også en hel del tid inden jeg fandt ud af det, for at se om severen kører kan du bare telnette den

ex. telnet localhost 3306

Som standard står den ikke som at den skal starte automatisk men det kan gøres under Control Panel -> Services, når du har kørt: c:\mysql\bin\mysqld --install (Som du jo selv skrev)
Avatar billede techek Praktikant
17. august 1999 - 14:57 #8
Hvad skal jeg skrive for at få MySQLd til at køre fra mit e:\-drev og ikke c:\-drevet som MySQL normalt installeres på?

Jeg har selv prøvet at skrive :
e:\mysql\bin\mysqld --basedir=e:\mysql --install
... men hver gang får jeg at vide at --install parameteren er ukendt. Hmm? Ej heller ændringer i Registry efter almindelig installation af servicen virker.