Avatar billede ulrichlandbo Nybegynder
21. december 2001 - 20:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Formatering af c: under XP

Jeg har købt Windown XP Pro for nylig. Lige da jeg kom hjem installerede jeg det ovenpå windows 98, fordi jeg meget gerne ville se XP \'in action\'. Nu vil jeg gerne formaterer min harddisk og lave en ren installation af XP men dette kan jeg imidlertid ikke få lov til af XP. Når jeg prøver at formaterer får jeg følgende meddelelse :
“Format cannot run because the volumen is in use by another process. Format may run if this volume is dismounted first. “ Herfra kan jeg ikke komme videre…….
Ved du hvordan jeg laver en format c: i XP ?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
21. december 2001 - 20:57 #1
Start din pc op med en win5/98 bootdisk og formater dit c: drev!
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
21. december 2001 - 20:58 #2
Hvis du ikke har en win95/98 bootdisk kan den hentes på www.bootdisk.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 20:59 #3
boot på cdrommen og start installationen den vej - så vil partitionen du installerer det på automatisk blive formatteret.
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 21:00 #4
Du skal bare bruge xp cden og følge vejledningen så kan den formater sig selv ellers hent som sagt bootdisketter til xp 6 stk ialt og boot op på dem.
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 21:00 #5
Damm John du er hurtig :))
Avatar billede egadm Nybegynder
21. december 2001 - 21:02 #6
du kan bare smide xp cden i drevet og boote på den når du bliver spurgt om hvor du vil installere xp sletter du den aktive partion og laver en ny xp formatere nu din disk og du har en helt ren maskine
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 21:03 #7
resten> watch out - here i come :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 21:03 #8
egadm> det har jeg skrevet :)
Avatar billede resten Nybegynder
21. december 2001 - 21:04 #9
Her er ekko ekko ekko ekko.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2001 - 21:05 #10
*lol*
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 21:28 #11
Jeg har faktisk det samme problem, men en har sagt mig, at inden jeg formaterer disken skal jeg køre en fdisk først og derefter formaterer det pågældende drev - er det korrekt ? i bekræftene fald hvordan gør man så ?
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 21:32 #12
Det er selvfølgelig unødvendig, at påpege at man skal kuske og kopierer sine dataer inden formateringen. Men hvordan tager man kopier af alle breve og email i outlook 2000 ? findes der et sted i windows xp hvor det let kan gøres ? - jeg tror det men kan ikke finde stedet !
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 22:32 #13
Ja, under Dokuments and Settings mappen
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 22:37 #14
hej retaxes
i hvilken undermappe ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 22:46 #15
øjeblik, jeg var lige inde i et andet spm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 22:52 #16
du skal finde det i undermappen Outlook - der ligger mails under navnet Outlook.pst

gå ind i mappen Dokument and Settings/NavnPåBruger/Lokale indstillinger/Applikation/Microsoft/Outlook
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 22:53 #17
Normalt ville jeg tage en backup af hele mappen Dokuments and Settings og lægge det over på et andet drev, eller brænde det på en CD.
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 22:59 #18
Det er præsis snak det her, men når jeg kopierer dnne mappe har jeg så også fået mine email adresser med ? eller ligger de i et andet bibbliotek ? i sssssså fld hvilket ?

hilsen
elvin
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 23:30 #19
Hvis du ved hvad filen med dine adresser hedder (evt. *.pab) kan du søge på filen, men jeg er ret sikker på at både gamle mail og adresser ligge under Dokuments and Settings.

Prøv evt. i Outlook at bruge funktionen Files/Import, det sker at man rammer rigtigt, ellers må du prøve indtil du finder dem.
Avatar billede elvin Nybegynder
21. december 2001 - 23:40 #20
Hej retaxes

Det er helt rigtig ! de ligger i Outlook og man kan finde disse i Files/import - derfra kan man så eksporterer disse til det sted, som man ønsker dem placeret enten på sit A drev eller et andet drev (HD) så nu mangler jeg bare og flytte mine email adresser, men det kan måske også lade sig gøre i selve programmet ?

hilsen
- og tak for din interesse for mit problem. Jeg er overvældet af al den venlighed og hjælpsomhed der findes blandt ekspertens brugere - endnu engang tak og glædeliglig jul til jer alle

elvin
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2001 - 23:51 #21
Lige som der er import mulighed, så er der også en export mulighed under Files, det må være den du tænker på.

Dokument and Settings vokser hos mig år for år, jeg er lidt hysterisk med at gemme gamle mails og sdresser, det sidste fordi det tager tid at skrive dem igen.
Mails gemmer jeg fordi der kan ligge aftaler med softwareforretninger, nøgler og kvitteringer samt billedfiler fra medlemmer oma.

Den fylder efterhånden en hel CD, så i første omgang ryger det over på et andet drev som en kopi.
Avatar billede ulrichlandbo Nybegynder
22. december 2001 - 14:46 #22
Mange tak, det virkede perfekt. God jul.
Med venlig hilsen
Ulrich Landbo
Avatar billede resten Nybegynder
22. december 2001 - 14:59 #23
Jeg Takker for point men?

http://www.eksperten.dk/spm/149702