Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. december 2001 - 20:09 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan reducerer man båndbredden

Jeg vil gerne se hvor langsomt mine hjemmesider indlæses med modem for at fremme brugervenligheden.

Er der nogen der kender et enkelt program, der kan reducere ens båndbredde, eller lign. så man kan simulere lavere båndbredde.
Avatar billede danielhep Nybegynder
20. december 2001 - 20:11 #1
Hvorfor dog det??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. december 2001 - 20:12 #2
hvilket styresystem har du ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. december 2001 - 20:15 #3
danielhep>> For at tilgodese brugere med modem

-mundi->> Windows XP
Avatar billede dmcn Praktikant
20. december 2001 - 20:22 #4
legende.dk : Hvis du ikke finder et program, så kan du gøre det manuelt: Markér de filer du har i sinde at bruge på en side (både billeder osv.). Vælg Egenskaber for filerne, og tjek samlet størrelse. Et alm. modem kan hente med mellem 4 og 6 KB/sek, så du kan nemt regne ud hvor lang tid det ca. vil tage at hente din side.
En god hovedregel er max. 30 KB pr. enkelt side i dit site. Dog allerhøjest 50 KB. Husk på, at billeder der bliver loadet en gang gemmes i browserens cache, så det er kun første gang de tager tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 20:22 #5
hvis du har et modem kunne du jo nedsætte porthastigheden
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. december 2001 - 20:26 #6
Jeg vil ikke regne tiden ud, jeg vil se det. Et sådant program må da findes.
Jeg har adsl
Avatar billede dmcn Praktikant
20. december 2001 - 20:30 #7
Problemet er, at et sådant program skulle skabe en *ordentlig* stak trafik, som så gav dig x antal kbit at surfe på, men for at skabe trafik skal man helst sende/modtage noget.
Det er muligt de findes, men har svært ved at forestille mig det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 20:33 #8
det skulle undre mig om ikke de har et stykke værktøj her på http://www.analogx.com/contents/news.htm eller
http://www.xteq.com/
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 20:34 #9
det ligger ikke lige for hånden, man skal lede efter det man ønsker og det ved du bedst selv ;o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. december 2001 - 20:41 #10
I flash kan man simulere forskellige båndbredder, og se resultatet. Jeg vil bare gøre det samme med hele sitet !
Avatar billede delwin Nybegynder
21. december 2001 - 09:42 #11
du siger du har adsl.. er det igennem en switch.. for de fleste moderne switche kan styre båndbredden.. så hvis det er en switch skal du nok kigge lidt i dokumentationen til den..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. december 2001 - 16:50 #12
Det er teledanmarks model, der er ingen justeringsmuligheder.
Jeg har på internettet set programmer som kaldes \"Bandwidth controllers\", de er til at fordele/reducere båndbredden ud til f.eks 25 computere i et netværk. Jeg ville bare have en \"hjemmemodel\" af et sådant program... -til 1 computer.
Avatar billede agentme Nybegynder
24. december 2001 - 13:45 #13
legende.dk --> har du nogen mulighed for at lægge den website du vil teste, op på en IIS 5.0 server eller ligende ?? Hvis svaret er JA, kan du sætte hvor meget den enkelte website må smide ud i KB... og derefter gå ind på websiten ! Efter min mening, ville det være en rimelig nem løsning på dit problem !

Agent ME
-webinthemove-
Avatar billede iq-zero Nybegynder
17. januar 2002 - 22:15 #14
Tag hen til en af dine venner med 56k modem.
Ingen program og problemer.....
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. januar 2002 - 23:40 #15
Det er faktisk blevet løsningen (modemet).

Jeg må have fat i en person, der har forstand på at sætte internetforbindelser op i et netværk, for der ved jeg at man kan bestemme, hvilken båndbredde, de forskellige maskiner må \"få\"...

I programmet Flash kan man simulere forskellige båndbredder, og teste ens flashes. Det er smart, og måske finder Macromedia ud af at lave det samme i dreamweaver... Det ville jo være smart..

TAK til alle for jeres foreslag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. januar 2002 - 23:58 #16
Selv tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes