Avatar billede heliflyer Nybegynder
19. december 2001 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

UDMA33- UDMA100

Jeg har installeret en IBM 40GB harddisk der kører Ultra dma 100, og kan ikke få den til starte.
Mit motherboard (Acorp 6BX67)understøtter \"kun\" Ultra dma 33, kan det lade sig gøre at anvende ovenstående harddisk og motherboard sammen.
Avatar billede hologram Nybegynder
19. december 2001 - 22:32 #1
Jada.
Diske der understøtter UDMA100 er jo bagudkompatible, så det er ikke det der er dit problem
Avatar billede sukos Juniormester
19. december 2001 - 22:34 #2
Kan du finde disken i bios?
Er jumperen bag på disken sat korrekt?(master/slave)

Du er måske nødt til at opgradere din bios:
http://www.zdnet.de/treiber/hs_prd/acorp_mboard-wc.html

Avatar billede bjarnebit Nybegynder
19. december 2001 - 22:37 #3
Klassisk fejl er at vende kablet forkert, hvis det er af ældre dato.

Dette vil af den vagtsomme indikeres af at harddisken intet siger.

Bit
Avatar billede kalou Nybegynder
19. december 2001 - 22:52 #4
har du fdisket den
Avatar billede halifax Nybegynder
20. december 2001 - 01:09 #5
kalou - du stiller et spørgsmål som \"svar\". Tag lige og være seriøs! Det er bl. a den slags flop der har medvirket til at de gode eksperter er flygtet fra sitet. Og de er ofte savnet.

Avatar billede heliflyer Nybegynder
22. december 2001 - 20:38 #6
Tak for de hurtige svar.
Det var jumperne der ikke stod rigtigt
Avatar billede halifax Nybegynder
23. december 2001 - 00:20 #7
Ja, der kan man se. Godt det virker nu. Du mangler så bare at lukke spørgsmålet. Gøres ved at akceptere det rigtige svar - i dette tilfælde vel sukos.