Avatar billede laiyin Nybegynder
19. december 2001 - 21:42 Der er 15 kommentarer

Boot problemer

Jeg har flashet min bios på mit A7V266-E bundkort, og det gik tilsyneladende
smertefrit. Efter at have gjort dette kan jeg ikke komme ind i Windows. Den
´kommer med en blå skærm og skriver:\" A problem has been detected and
Windows has been shut down to prevent damage to your computer\". Der kommer
også en fejlmeddelelse hvor der står: \"Stop: 0x0000007B ( 0xF7C4A640,
0xC0000034, 0x0000000, 0x0000000)
Dette kommer umiddelbart efter at det animerede vindue kommer med windows
der loader.
Er der ikke nogen her der kan hjælpe mig?

Avatar billede resten Nybegynder
19. december 2001 - 21:45 #1
Prøv en load setup defoults inde i bios.
Avatar billede laiyin Nybegynder
19. december 2001 - 21:54 #2
Det har jeg gjort. Virkede ikke
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2001 - 23:00 #3
Du er nok nød til, at geninstallere windows, for at få det til, at køre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 23:02 #4
ja, Winxp er meget følsom over for ændringer i netop bios, så du må gennemgå den og se om noget er helt galt, evt. skal du ud i en repair af WinXP
Avatar billede resten Nybegynder
19. december 2001 - 23:04 #5
Hvis du skal genindstaler din xp så prøv først med en repair af den det kommer efter du har starte op på din cd så istedet for af instaler den kan du trykke på R for at reperer den.men ellers følg vejledningen så er det meget nemt.
Avatar billede laiyin Nybegynder
20. december 2001 - 01:38 #6
Jeg kan nu lige pludselig komme ind i windows en gang imellem, med forskellige fejlmeddelelser fra tid til anden. Når endelig jeg kommer ind i windows, så genstarter den i tide og utide. Jeg tror efter hånden ikke fejlen ligger i windows, for når jeg rebooter, så vil skærmen en gang imellem ikke starte. Jeg har tjekket ram men det fejler ikke noget. Jeg har også flashet tilbage til oprindelig bios, men det ville den slet ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 10:59 #7
den skal kunne flashe din gamle bios tilbage, er du sikker på at den bios du sidst flashede er den rigtige.

Har du prøvet resten\'s forslag?
Avatar billede laiyin Nybegynder
20. december 2001 - 12:15 #8
Jeg har ikke forsøgt restens forslag endnu, fordi jeg ikke kaqn boote på mit scsi kort, olg jeg venter på at en kammerat låner mig et ide drev. Stadigvæk har jeg jo problemer med overhovedet at få pc\'en boot\'et op. Jeg har flashet den med alle bioser jeg har kunnet finde, men samme problem. Kan det være bios chippen der er blevet ustabil efter den første flash?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. december 2001 - 12:45 #9
Nej, bioschippen skal nok overleve, de er robuste nok ;o)

Men vi venter og ser om det hjælper med din vens Ide-drev
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
20. december 2001 - 17:36 #10
Er med på en lytter.Har samme fejlmeddelelser med Asus A7V bundkort,men med idedrev.Plus at jeg får besked om at disable shadow eller cache,men så tager det bare længere tid før div.fejlmeddelelser dukker op.
Avatar billede egadm Nybegynder
20. december 2001 - 22:49 #11
Avatar billede peet-49 Novice
20. december 2001 - 23:08 #12
Er du sikker på, at dit skærmkort er helt i bund på soklen??
Avatar billede laiyin Nybegynder
25. december 2001 - 21:18 #13
Skærmkortet virker fint, har tjekket det på den anden computer. Det er hele systemet der halter. Jeg har næsten ingen problemer i windows nu, men den vil kun boote op ca. hver 3. gang nu. Jeg har tjekket rammen, så jeg tror jeg sender kortet tilbage til shg og får dem til at tjekke det. Jeg har forsøgt mig med genskabelse af windows installation, men som ventet hjalp det ikke. Jeg får slet heller ikke fejlmeddelelserne mere, heller ikke før genskabelsen. I går var jeg så uheldig at min skærm brændte af, så det går godt for tiden. Jeg har på fornemmelsen at der var fordi jeg, i første omgang, flashede biosen inde fra Windows, med det medfølgende flashprogram fra Asus. Næste gang tager jeg altså den sikre måde
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2001 - 21:49 #14
har du så prøvet at flashe den fra en diskette
Avatar billede laiyin Nybegynder
26. december 2001 - 17:27 #15
Jep. Jeg har kun flashet den ene gang i windows; de andre gange har det været  i dos, med bootdiskette.