Avatar billede eskeman Nybegynder
19. december 2001 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

At komme igang med XML/XSL - softwaremæssigt

Hejsa

Jeg vil gerne i gang med XML/XSL og har egentlig litteraturen til det, men jeg mangler noget software...

Det jeg er interesseret i at lave er at skrive XML dokumenter, og konvertere dem til HTML.

Findes der noget godt software til det?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2001 - 21:46 #1
Hvis du har litteraturen, kan jeg varmt anbefale at få lært at bruge XSLT sammen med XML, evt. vha. Microsofts XML Parser og lidt ASP [skråstreg] PHP :-)

Softwaremæssigt bruger jeg selv HomeSite, da jeg endnu ikke har prøvet et decideret XML tool der kunne måle sig med mine hænder... de er simpelthen for bøvlede at bruge - prøv f.eks. at hente (igen Microsoft) \"XML Notepad\" - det tager en krig at få et dokument ud af det, og skal man programmere et Sytlesheet (XSLT), så held og lykke!!! - Så er det altså nemmere at lave nogle smarte \"Code Templates\" i HomeSite...

/CS
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2001 - 21:46 #2
\"Sytlesheet\" == Stylesheet :-)
Avatar billede pawd Nybegynder
20. december 2001 - 01:10 #3
XMLSpy er et cool program.
XML Notepad er fed til hurtige ændringer.
Hvis du vil lege med mindre ting i XML/XSLT så er Homesite eller HTML-kit (Chami) udemærket.

www.w3schools.com skulle gerne have et par hurtige på emnet.
Kan anbefale David Hunters \"Beginning XML\" fra Wrox. God bog !

Avatar billede ehf Nybegynder
20. december 2001 - 07:39 #4
Cooktop fra http://www.xmlcooktop.com/ er rigtig god til xpath og xslt.
Avatar billede js26 Nybegynder
20. december 2001 - 08:36 #5
XMLSpy er nok den bedste editor. Den har support for mange forskellige xml teknologier. Herunder xslt.
Avatar billede eskeman Nybegynder
20. december 2001 - 10:07 #6
Tak for de hurtige svar, jeg vender tilbage hurtigst muligt, når jeg har haft tid til at kigge på de fine links.

Hvor finder jeg XMLSpy?
Avatar billede pawd Nybegynder
20. december 2001 - 10:23 #7
www.xmlspy.com *S*

Men lad være med at sætte den som default editor hvis du har tænkt dig at rode med SMIL/QT.