Avatar billede mikker100 Nybegynder
19. december 2001 - 00:33 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Hvilket styresystem er bedst

Hej Der!

Jeg sidder og leger lidt med nogle styrer systemer, og vil prøve win2000. Jeg bruger win98 nu.
Jeg bruger primær min maskine til spil og leg.
Hvilket styrer system er mest sikkert med hensyn til spil?
Min win98 har ikke vist svaghedtegn hvad spil angår, men kan godt drille lidt når man spiller netværk.

Jeg har leget lidt med win XP. Men mener ikke at det er helt klart til brug endnu, hvad driver angår.
F.eks var der mange spil som det ikke kunne kører.

Min maskine:
Bundkort ECS K7S5A, processor xp 1500 (1333 MHz)
256 MB SDram.
1 stk. 10 Gb matrox harddisk.
1 stk. 40 Gb segate harddisk.
1 stk. Netkort 10/100.
1 stk. Geforce 3 Ti200.
1 stk. Liteon 24x10x40 Brænder.
1 stk. Cdrom 52x.

Mit spørgsmål går altså på. Hvilket operativ system får jeg mest ud. Rent sikkerhed, hastighed, flexsibilitet messigt?
Jeg kan kun bruge begrundet svar.
Avatar billede resten Nybegynder
19. december 2001 - 00:37 #1
Du kan sagens bruge xp det er kun et spørgsmål om opsætning og indstilling både af dine spil og evt driver.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. december 2001 - 00:47 #2
jeg har i hvertfald problemer med spil i XP..
(har et geforce2 mx400)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 00:55 #3
jeg synes du skal holde dig til Win98, på et eller andet tidspunkt kommer der Service Pack til WinXP.
Win2k er der lige så mange der siger ikke duer til alle spil og så er du lige vidt.

Skulle du endelig vælge, så tag WinXP, den har den mulighed at den kan afvikle bagudkompatibelt, dvs. du kan gå ind i egenskaber for filen og få den til at afvikle spillet i Win95/Win98/WinME.
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 00:58 #4
Nu gider jeg ikke lige finde de tests frem jeg har læst...men jeg kan fortælle dig konklusionen og den er at win98 er det bedste styresystem til spil. Og dette er nye tests, specielt WinXp skulle være ringe til spil. Jeg har dog personligt kørt alle styresystemer der er og kan ikke se de helt store foreskelle ydelses mæssigt.

Det vigtigste er helt klart at holde sig opdateret med drivere.

PS: Hvilket GF3 Ti200 kort har du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 01:06 #5
Måske er WinXP Home Edition bedre til spil, hvem ved!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. december 2001 - 01:53 #6
kompabilitets-funktionen har ikke hjulpet mig, kan jeg så sige
Avatar billede 35oz Nybegynder
19. december 2001 - 02:11 #7
Du kunne jo orøve at kigge lidt her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/10/24/2130119
Avatar billede 35oz Nybegynder
19. december 2001 - 02:12 #8
Prøve mente jeg :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. december 2001 - 02:24 #9
Personligt har jeg brugt win2k et stykke tid, hvor der ikke har været problemer med nogle spil. For nyligt fik jeg xp hvor jeg ikke rigtigt har prøvet at spille endnu, men jeg har da prøvet fifa 2001 og det virker ikke men det er sikkert et spørgsmål om opdatering af driver.
Men win2k kan varmt anbefales :-)
Avatar billede ahk05 Nybegynder
19. december 2001 - 13:51 #10
I XP kan du i tilbehør vælge combatility settings hvor det så kommer til at virke i langt de fleste tilfælde.
Generelt:
XP: Dårligt til spil, men grafisk flot.
Me: Langsomt af helvede til, ellers godt
98: Hurtigt og godt til spil.

Jeg bruger XP, men anbefaler 98 til dig!!!
Avatar billede mikker100 Nybegynder
19. december 2001 - 17:04 #11
Hej Drenge! Tak for jeres svar. I har alle mere eller mindre forskelige meninger. Jeg vil nok holde mig til 98 lidt endnu, og vente med xp til der kommer nogle opdateringer, men kan da godt lege lidt med de andre. Jeg har delt pointene mellem jer. Da der ikke er nogen der endenlig kan have ret.Det er vel gennerelt et spørgsmål om smag og behag.
Tak fordi i ville hjælpe.

Til totterfc kan jeg sige at det er et Daytona kort. Hvorfor??
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. december 2001 - 17:42 #12
takker for point.

Den slags spm. har altid en tendens til at udvikle sig til en religionskrig ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede totterfc Nybegynder
19. december 2001 - 18:36 #13
Mikker100--> Nu håber jeg du stadig abonerer på dette spørgsmål. For hvis jeg var dig ville jeg overveje at bytte dit Daytona GF3 kort. Da det lader til det ikke virker på nærmest alle via kort. Nu er det jo sådan at du heldigt nok har et sis735 (dit ECS) og derfor virker det jo nok fint. Men problemet opstår jo hvis du f.eks. skal have nyt MB eller dit ECS f.eks. går i stykker.
Well now you know...
Avatar billede resten Nybegynder
19. december 2001 - 19:17 #14
Takker :)