Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
18. december 2001 - 20:48 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Feedback på idé til www.Webpunkt.dk

Vi har på Webpunkt.dk tænkt på at give brugerne statistik på deres W-site (webpunktside).

Det ville vi så gøre ved at sætte en kode på deres side, som tracker hits\'ene osv...
den vil selvfølgelig være usynelig :)

Vi har så nogle spørgsmål:
1. Er det en god idé? positiv/negativ begrundelse tak..
2. Hvordan laves det nemmest og bedst?
3. Hvordan sætter man kode ind på brugernes HTML sider automatisk?
(Vi har fundet ud af hvordan man sætter på PHP sider)

Mange tak, og god jul fra  Team Webpunkt :o)
www.Webpunkt.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 20:51 #1
1. Der findes i forvejen mange gode og højt udviklede gratis statistik systemer. Men kan i gøre det bedre er det en god ide.

2. <script>Kode der læser URL, Referer, opløsning osv. og sender det til et ASP/PHP/MySQL backend system</script>

3. Det er op til brugerne at sætte det ind, da folk har en tendens til selv at ville styre hvad der er på deres sider :)
Avatar billede jokn Nybegynder
18. december 2001 - 20:53 #2
el_barto:

Nej, vi vil sætte koden ind på deres side, og som sagt bliver den udynelig, så brugerne vil ikke mærkedet.... (altså den er kun synlig i kilden)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. december 2001 - 20:53 #3
altså er ikke mester i php eller neget men kan vel sare på nogle spm :o)

1.klart en god ide, virkelig noget der ville skille jer ud fra andre gratis hosting sites, ihvertfald hvis denne service er gratis :o)

2. altså vil sige, noget med at man når man er logget ind kan se f.eks. endnu et menupunkt hvor man så kan få en oversigt derfra, det skal lige siges jeg ikke er bruger på webpunkt.dk begrundet med probs på jeres mailserver :o)

/MN
Avatar billede jokn Nybegynder
18. december 2001 - 20:55 #4
MN:

Mailserveren funker fint ;)
Og ja, vi havde forestillet os et menu punkt når man er logget ind... og jo, det vil være gratis :)
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
18. december 2001 - 20:56 #5
MN:
Det virker da nu, hvis du vil tilmelde dig :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. december 2001 - 20:56 #6
cool nok, har bare ik haft tid :o)

/MN
Avatar billede gimmy Nybegynder
18. december 2001 - 20:59 #7
Jeg ville foretrække hvis man (som el_barto siger) SELV kan vælge om man vil have denne service - ligesom jeres MySQL-service.

Så kan man også lave sit eget hvis man skulle blive utilfreds med det færdige og evt. lave noget specielt stat. - eks. hvilke undersider der bliver mest besøgt i forhold til hinanden pr. bruger. Altså om der er en sammehæng mellem hvilke undersider brugerne besøger (besøger en bruger side A er der 75% sandsynlighed for at han også besøger side B). Så ville man være i stand til at få meget mere at vide om sit site og hvis man samtidig sammenholder det med hvor lang tid en bruger har været på, så har du ligepludselig noget stat der virkelig rykker! - det bliver jo en hel videnskab :)
- Det har jeg ikke set i nogle gratis statistik-ting :)
Avatar billede chris2k Nybegynder
18. december 2001 - 21:09 #8
Tror ikke folk helt har fattet konceptet. Vi vil (og udelukkende kun derfor) sætte forskellige countere ind på folks sider, som så vil fremme os på bla. chart.dk.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 21:18 #9
\"Vi vil (og udelukkende kun derfor) sætte forskellige countere ind på folks sider, som så vil fremme os på bla. chart.dk\" er i direkte strid med reglerne inde på Chart.

Og mig der troede i ville hjælpe brugerne..men så er det for at mele jeres egen kage?
Avatar billede chris2k Nybegynder
18. december 2001 - 21:21 #10
Det er som man tager det. Webpunkt tjener ikke, og har aldrig tjent en krone (bortset fra MEGET få kunder).

Vores mål er at lave dette en stor service, og for at få dette til at være en stor service er vi nødt til at skaffe besøgende...

Desuden gør de andre gratis sites det samme.
Avatar billede chris2k Nybegynder
18. december 2001 - 21:23 #11
Har lige snakket med nogle andre admins fra Webpunkt, og det viser sig at jeg har misforstået målet med dette spørgsmål. Målet var netop at vores brugere skulle have deres egen statestik.

Men det andet jeg var begyndt at snakke om, holder ved, men dette er noget helt andet.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 21:25 #12
\"Desuden gør de andre gratis sites det samme.\"

Hvis alle andre tæsker gamle koner med baseballkøller må vi også.
Avatar billede chris2k Nybegynder
18. december 2001 - 21:32 #13
Æh? Helt præcist hvad har du imod at vores site får en højere rate på listerne? Det er helt lovligt og der er ikke nogen brugere der vil opdage forskellen.
Avatar billede jokn Nybegynder
18. december 2001 - 21:53 #14
el barto:

dit eksempel er lidt overdrevet ;)

Det vil nemlig sige:
\"Hvis i køber pandekager i Fakta gør vi bare også, haha, det er i selv ude om!!\"

Farligt ikke? ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 22:52 #15
chris2k> Det et helt lovligt ja, men imod de betingelser i accepterede da i fik en Chart counter.

At i ikke kan lave en side med ordenligt indhold (og derfor prøver at få tælleren til at tikke med dobbelt hastighed) skal jo ikke gå ud over os der kan :)
Avatar billede jokn Nybegynder
18. december 2001 - 23:10 #16
el barto:

Nej, vi overholder og vil overholde hvad vi accepterede hos chart, så hitsene er gode nok.... ligesom jer andre, ja....
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
19. december 2001 - 16:15 #17
Er der nogen, som alligevel kan svare på det egentlige spørgsmål? :)

/Daniel Dipó
Avatar billede schumacher Nybegynder
19. december 2001 - 17:33 #18
Dette her et vist hvad I har brug for,

http://www.phpopentracker.de/
Avatar billede webpunkt.dk Nybegynder
26. december 2001 - 13:26 #19
Vi splitter alle points