Avatar billede sailor Nybegynder
18. december 2001 - 16:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dual boot win XP og win2k server

Jeg har Win XP installeret på mit c-drev og vil gerne have win2k server installeret på et andet drev, så jeg kan lave dual boot. Har læst mig til at man først skal installere win2k og derefter win xp. Men problemet er, at nu har jeg brugt oceaner af tid til at sætte win xp op. Sætter jeg win2k cd-en i drevet når jeg kører med win xp får jeg besked om, at installation ikke kan lade sig gøre. Findes der en smutvej. Det kunne fint lade sig gøre med win2k Pro på c-drevet og derefter installation af win2k server på et andet drev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 16:20 #1
du kan roligt installere Win2k nu, den skal nok virke, også med dualboot
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 16:21 #2
har du prøvet at boote på din Win2k skive og installere der fra?
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 16:30 #3
jeg har desvære dårlige nyheder.

http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;q306559

som det frem går af ovenstående technet artichle skal man installere win2k før xp ellers virker det ikke sorry.
Avatar billede sailor Nybegynder
18. december 2001 - 16:35 #4
Ja, den technet har jeg desværre også læst.
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 16:37 #5
og hvis du prøver en genvej dræber xp bare din win2k hvilket faktisk er ret irreterende
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 16:50 #6

sajlor > har du lyst til at prøve, du kunne jo evt. følge op med en repair af det system der bliver \"dræbt\"
Avatar billede sailor Nybegynder
18. december 2001 - 16:54 #7
Jeg har prøvet at installere win2k server på mit d-drev ved at boote med win2k cd-en. Installationen gik selvfølgelig fint, men ved anden genstart var det selvfølgelig win xp der dukkede op. Er det det, I mener med at \"dræbe\" og så fald, hvordan laver jeg en repair.
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 16:55 #8
ja flot så så dræber den xp lyder det ikke lidt som skruen uden ende
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 16:59 #9
du laver en repair på næsten samme måde som når du installerer fra CD, du skal blot vælge repair anden gang tilbuddet kommer (det første er i konsolmode), du får valget mellem at installere eller reparere, du vælge det sidste ved at trykke R
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 17:00 #10
hvis dit d drev er en selvstændig disk så kan du altid ændre boot order i bios
Avatar billede sailor Nybegynder
18. december 2001 - 17:30 #11
d-drevet er ikke en selvstændig disk. Nu prøver jeg lige med en repair.
Avatar billede netbios Nybegynder
18. december 2001 - 17:58 #12
Jeg er ked af at være lyseslukker, men det kan ikke lade sig gøre. Du kan sagtens installere din win2k -server, eks fra hd, og en bootdisk, men du får overskrevet din bootblock, så du IKKE kan starte din XP igen... længe leve Microsnøft...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 18:17 #13
surt show med Bill Gates, hvem ka\' Billga
Avatar billede sailor Nybegynder
18. december 2001 - 18:54 #14
Ja, noget kunne tyde på, at det her ikke kan lade sig gøre. Så altså: om igen!!!! Takker for indlæg
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 19:48 #15
Der er ikke noget der er så galt at det ikke er godt for noget ;o)

Man skal lære sålænge man har elever