Avatar billede jhammer Nybegynder
18. december 2001 - 15:47 Der er 7 kommentarer

Filer bruger 3 x så meget plads

Hej.

Fornylig har jeg uskiftet min oldnordiske PC med en nyere model og har i den forbindelse også fået nye programmer lagt på.

Jeg har undret mig over, at et Word 6.0 dokument, der fyldte 287 KB (63 sider), efter det er blevet indlæst i Word 2000 pludselig fylder 980 KB, når det bliver gemt.
Tilsvarende blev en GIF fil, der fyldte 496 KB pludselig 2199 KB. Det her er sgu da uholdbart.
Avatar billede maxwell Nybegynder
18. december 2001 - 15:49 #1
hvilket fil-system køre du med ???

men word fil er større i 2000 den i 6.0..

sorry thats life....
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. december 2001 - 15:51 #2
Har det nu så meget med virus at gøre?
Avatar billede jhammer Nybegynder
18. december 2001 - 16:07 #3
Kører med FAT32 nu mod tidl. FAT(16).

Har I den sidste tid modtaget underlige mails, uden overskrift/m. tilføjede filer og mente det måske kunne være virus, selvom jeg vistnok undgik at åbne dem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 16:37 #4
Har du et AntiVirus program installeret?

Hvad mener du med den gif fil? Filerne har en størrelse - og denne beholder de hele tiden!

Jeg har ikke hørt om en virus som ændrede størrelse på gif filer - kun hvis den helt erstattede filen med en kopi af sig selv.
Avatar billede jhammer Nybegynder
18. december 2001 - 16:43 #5
Har endnu ikke antivirus installeret, men har kørt med en gratis Panda Antivirus fra november(ingen virus fundet).

De omtalte filer er flyttet fra disketter til harddisk, åbnet og gemt igen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 17:39 #6
Både gif og doc?
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. december 2001 - 23:08 #7
Kør lige en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
eller evt. Pandas onlinescanner, så vil du se om du har virus. Du har sikkert modtaget en mail fra den danske Panda distributør som siger at du bør lade dig registrere da deres trial-version blot er en demonstration af hvordan systemet virker. Sådan skrev de i hvert fald til mig.