Avatar billede jonasson Nybegynder
08. april 2000 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

overføre fra løs harddisk

Jeg har en løs 4,3Gb harddisk liggende,
nu vil jeg have overført samtlige data
og filer til harddisken i min pc.
Er der nogen derved hvordan dette kan
gøres ??
Mit styresystem er Windows 98se.
Harddisk i pc er på 20GB.
Den løse harddisk kan ikke omstilles
til slave !
Avatar billede junior101 Nybegynder
08. april 2000 - 14:54 #1
du kunne eventuelt sætte den i en tom ide port, og så sætte dit nuværende drev som slave. Så kan du starte op, via en boot diskette, og ude i dos simpelthen kopiere hele det gamle drev over på det nye.
Avatar billede junior101 Nybegynder
08. april 2000 - 14:55 #2
du kunne eventuelt sætte den i en tom ide port, og så sætte dit nuværende drev som slave. Så kan du starte op, via en boot diskette, og ude i dos simpelthen kopiere hele det gamle drev over på det nye. Ups - jeg er ny!
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. april 2000 - 16:45 #3
Pil de enheder af du har på din sekundære IDE og sæt den løse disk på den. I BIOS skal diskangivelserne stå til Auto.

Boot maskinen som du plejer og nu har du drevt til rådighed, hvis ellers den er formatteret med et filsystem Win98 kan genkende (Ikke Unix og ikke Mac)

Kopier de filer du vil bruge over på de andre diske (C og D ?)

Når du er færdig lukker du maskinen, piller drevet af igen og sætter de andre drev tilbage på den sekundære port.

NB! Du behøver ikke at fysisk pille dem ud af maskinen. Bare pil hhv. Data- og strømkabler af og sæt hhv. strøm og datakabel til den nye disk som du bare lan lade ligge løst mens du kopierer data over.
Avatar billede jonasson Nybegynder
09. april 2000 - 17:27 #4
Tak til junior 101.
Desværre kan mit nuværende drev
heller ikke sættes til slave !
kan derfor ikke kvitere med point !
Tak til sjensen.
kvitterer med 60 point for et godt
forslag !1
Avatar billede junior101 Nybegynder
10. april 2000 - 10:49 #5
held og lykke! :-)