Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:23 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Win XP kører langsomt

Jeg har lige været ude og købe Win XP Proffesional.

Efter jeg havde installeret det satte jeg 2 ram-blokke i á 256 RAM
stykket.

Computeren kører stadig langsomt og jeg mener langsomt, skal jeg ind og
gøre Win XP opmærksom på at der er kommet flere RAM i eller hvad???

Lidt hardwareinfo:
800 MHz processor
ASUS A7V bundkort
768 MB RAM
40 GB harddisk
OSV....

På forhånd tak.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
18. december 2001 - 14:26 #1
næhh, XP er ent ung fætter i seg selv
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. december 2001 - 14:27 #2
Du skal ikke gøre noget for at registrere RAM mængden...

Kan du se dine nye RAM i BIOS?

Har du før kørt win95/98 eller endda 2000 vil du opleve en hastighedsforringelse med WinXP, da den ER noget mere ressourcekrævende.

Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:27 #3
nej det skulle ikke være nødvendigt.
prøv at hjøreklik på denne computer og så klik på egenskaber så står der hvormange ram der er i den.
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:29 #4
hvar den også langsom inden du satte ram i.
Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:34 #5
Den var ikke nær så langsom før...

Jeg kørte win 98 med 256 MB ram i og der var den nogenlunde.

Nu kører jeg XP pro med 768 MB ram og nu er den bare langsom
Den tæller alle ram op under opstart og kan også ses i windows

I don\'t get it...

hjælp
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. december 2001 - 14:38 #6
Well... XP VIL føles noget langsommere end 98, på trods af de flere ram... 256mb var jo nok til at få 98 til at køre nær ved optimalt... :)
Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:40 #7
Det du siger nu er altså at der ikke er noget at gøre.

Min kæreste har samme opsætning, men hans smasker jo bare derudaf...
Avatar billede moonrider Nybegynder
18. december 2001 - 14:41 #8
prøv ctrl-alt-del og se om der er nogle programmer der belaster cpu´en meget,
min exporer.exe æder meget cpu. hvis der er andre prg aktive så prøv at lukke dem ned eller afinstallere dem, hvis det er expolrer.exe så skal ud installere xp igen.
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:44 #9
Da du instaleret xp var det på en ren HD eller opgardered du.
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:45 #10
Hvilke ting har du lagt ind på den eller er der kun OS på.
Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:47 #11
Ren HD og ja min explorer suger ret meget.

Skal jeg helst formatere HDen eller kan jeg installere oveni.

Hvordan formaterer man i XP, når den ikke er DOS-baseret.
Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:49 #12
Jeg har godt nok en masse grafikprogrammer, men det burde jo ikke genere opstart og performance, når de ikke er åbne...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. december 2001 - 14:49 #13
Du kan boote på Windows XP cd\'en - under installationen bliver du spurgt om du vil formatere...
Avatar billede mettepid Nybegynder
18. december 2001 - 14:54 #14
I får 15 hver, så prøver jeg at formatere og ominstallere...

Mvh Mette
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:54 #15
Du må aldrig opgarder med xp det er noget bill gates opfandt i vrede.

hvis du skal formater din HD så boot op på din cdrom og følg vejledningen så klarer den det hele selv ellers kan du hente bootdisketter til xp her www.bootdisk.com og når alt det er klaret så skal jeg love dig for at du får en knald hurtig maskine.
Avatar billede resten Nybegynder
18. december 2001 - 14:54 #16
??????????????????
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. december 2001 - 14:57 #17
har du husket at sætte cache til i bios, både extern og intern.
Ellers vil den snegle sig afsted.
Avatar billede mr.gamma Nybegynder
18. december 2001 - 16:10 #18
Prøv at formaterer din computer og derefter installerer win xp igen og hvis det ikke virker så har du en meget langsom harddisk