Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 13:04 Der er 25 kommentarer

DVD uden farve.

Hej.
Jeg har et tvout grafikort og en dvd rom afspiller som sidder i computeren. Der er kun en svhs udgang på mit grafirkort. Jeg har lige købt et kabel. I den ene ende er der et scart stik og i den anden ende er der et stik der passer til grafikortet. Problemet er bare når jeg ser dvd film på min tv skærm så er det sort hvid. Lidt træls. Hvis jeg kobler det på min vens fjernsyn så virker det fint. Er der ikke noget jeg kan gøre for at få farver. Uden at jeg skal til at købe et nyt fjernsyn?
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 13:06 #1
Er der flere, scart stik i dit fjerner ? Sæt den til NTSC i puteren, og prop scar stikket i det rigtige stik, så virker det...!
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 13:06 #2
jo få en elektronisk konverter fra s-vhs til scart.

Problemmet er at i s-vhs er farven styringen adskilt fra farverne, men dit tv er ikke s-vhs dueligt.
Avatar billede cholm Nybegynder
18. december 2001 - 13:08 #3
Det har jeg også oplevet på mit TV, og fejlen var at det ikke var den rigtige kanal TV´et stod på.
Ext. 1 skulle være Ext. 2.....

/cholm
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 13:10 #4
Nogen gange skal det end ikke være Ext1 eller Ext2, men N/Y, og Husk at sætte det rigtigt op i maskinen....
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
18. december 2001 - 13:20 #5
hvis det er en Nvidia Chip på kortet så hent http://come.to/tvout TVtool så kan du styre det lidt bedre
Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 13:38 #6
Hvor kan jeg få en elektronisk konverter. Jeg har nemlig kun et scart stik så der er ikke så meget at flytte rund på.
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 13:40 #7
hør hos en radioforhandler.

Fortæl dem at dit TV skal kunne vise et ægte S-VHS signal men kun har scart indgang. Og at en almindelig konverter giver sort hvis billede
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 13:42 #8
disky >> Jeg har aldrig hørt om et program til puteren der ikke kunne omforme til et andet format !!!!
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 13:46 #9
?? Jeg har ikke snakket om et program
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 14:05 #10
Men det har jeg, så den player man benytter til at vise DVD filmene, burde kunne omforme formatet...!
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 14:07 #11
Nå på den måde.

Så må du lige forklare hvad det skulle nytte at ændre formattet når output fra grafik kortet er s-vhs ???

Mit svar på det spørgsmål jeg lige har givet dig er \'ikke en skid\'
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 14:14 #12
Jeg har selv et grafik kort, men S-VHS udgang og S-VHS indgang i mit TV(som jeg selvfælgelig også går udffra at kbj25 også har, ik ???? ) Da jeg første gang skulle se en film der var optaget i NTSC format, var det i sort/hvid også selvom at jeg havde sat tv\'et på den rigtige kanal.
Så ændrede jeg formatet i min player fra PAL til NTSC, og vupti var det i farver. NTSC, står vist nok for \'national television standard color\', men nogen siger at det er \'not the same color\' og er grunden til at PAL formatet ikke viser farverne.
Så et scart stik kan snildt vise S-VHS standard men signalet fra maskinen skal stå til det rigtige...!
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 14:16 #13
ja hvis dit TV er s-vhs dueligt, ellers ikke.
Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 14:20 #14
Hej tak for hjælpen alle sammen. Jeg ringer til en radio mand. Jeg skal lige sige til kasseper at jeg har prøvet at skifte mellem pal og ntsc hundrede gange og jeg har prøvet alle mulige metoder.
Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 14:34 #15
Jeg har ringet til flere radiomænd. Det siger alle sammen at jeg skal købe et nyt fjernsyn. Jeg synes nu godt nok det er lige lovelig drabelig at skifte sit næsten nye fjernsyn ud og desuden er jeg ikke milionær er der nogen der kan hjælpe mig. Er der noget jeg kan købe eller hvad. Jeg er meget taknemlig for al den hjælp jeg fået.
Avatar billede disky Nybegynder
18. december 2001 - 14:37 #16
ja køb et grafik kort med Composite video ud, det kan du smide i dit scart stik uden problemmer.
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 15:12 #17
OK, ikke så meget pis med jer, hvilket fjernsyn har du ?, mærke og modelnummer ?
Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 16:04 #18
Mit fjernsyn er et schenider 21 tomer det er et halvt år gamel med nicam stero. Jeg har en gamel 300 mhz 32mb sdram og 16mb tnt med almindelig tvout. Kan den trække min dvd afspillere ordenligt? Tak for al den hjælp jeg har fået i har virkligt været flinke.
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 16:38 #19
Jamen har dit tnt kort s-vhs udgang ? Da det er rimeligt essentielt for at kunne se S-VHS på sit TV. Eller er det composite ?
Mærke og fabrikant og modelnumre og cprnummer og kontonummer, ja alle de numre du har :)
Avatar billede kbj25 Nybegynder
18. december 2001 - 18:14 #20
Mit gamle tnt har et ganske almindlig composite udgang. Tror du min gamle maskine ewr stærk nok til det?
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. december 2001 - 21:26 #21
Hmmmm, med hensyn til dit kort, så skal du nok ha dig et composite stik fra dit kort og sætte det i dit scart-stik som disky siger lidt højere oppe, eller i dit tv, hvis det har et composite stik....? Om hvorvidt din maskine kan klare det, så tror jeg ikke at du skal forvente dig for meget, da det sku ikke er meget cpu kraft, eller ram du har at rutte med, soooo don\'t get your hopes up.
Og lad mig i denne forbindelse anbefale hollywood+ kortet far realMagic, et super godt produkt til næsten ingen penge, S-VHS udgang, mpeg kort, så den klare proceseringen af filmen for dig, og alle de andre features som følger med.
Avatar billede nikolajsen Nybegynder
23. december 2001 - 22:20 #22
Hej KBJ25

Sikke dog et postyr for dit lille problem.
Ring på 55 77 40 30 AV-Huset A/S og spørg efter
Morten \"mig\", så kan du købe en lille adpt. som løser dit problem til 89,- kr + moms.

God Jul og Godt Nytår

Mvh. MN
Avatar billede kbj25 Nybegynder
24. december 2001 - 12:29 #23
Tusind tak morten. Jewg er så glad for at jeg ikke skulle til at skifte mit fjernsyn. Jeg er nemlig glad for det. Tak igen god jul!!!!!!!!!. Hilsen Kristian
Avatar billede kasseper Nybegynder
24. december 2001 - 12:40 #24
Men så kan du jo ønske dig et hollywood +, for dine CPU kræfter kommer altså stadig på overarbejde. Men go jul...
Avatar billede kbj25 Nybegynder
24. december 2001 - 15:04 #25
Jamen så vil jeg da ikke bruge min gamle pc hvis jeg kan købe en adaptor. Min nye maskine 1500 mhz og og 3*256mb ram og 80gb 7200 rpm hardisk og et geforce 2 64mb tvout. Problemet har hele tiden været at min nye maskine kun har svhs udgang og derfor kunne jeg ikke få farver på mit tv. Glædelig jul.