Avatar billede vonsanta Nybegynder
17. december 2001 - 13:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Andre brugere på stofanet?

Hvordan får man fat på andre brugere på stofanettet\'s LAN?

Min broder er også på stofanet, og vi udveksler filer og lignende. Det er lidt irriterende at a) det går langsomt, med hastigheden rundt 30kb/s max, og b) det koster i form af downloadede mb.

Trafik internt på lAN\'et er efter sigende gratis, men ejg ved bare ikke hvordan jeg \"finder\" hans computer på netværket. Er er nogen der kan hjælpe mig en lille smule? :)

--
vonSanta
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 13:52 #1
\\\\hans ip\\share

det skulle kunne gøre det
Avatar billede halifax Nybegynder
17. december 2001 - 13:55 #2
Lytter ....

Avatar billede gitrian Nybegynder
17. december 2001 - 13:59 #3
Det er kun gratis hvis trafikken ikke går igennem kabelmodemet, dvs. hvis I f.eks sidder i samme hus og har etableret et LAN.

Det lyder som om I ikke sidder sammet sted og har hver jeres opkobling. I det tilfælde vil det koste, da I bruger stofanet\'s net og hastigheden vil være på de 30 kb/s
Avatar billede summer Mester
17. december 2001 - 14:27 #4
zbs, yeps. Her i min by kører vi med LAN og indtil
vi fik nyt modem og andet \"maskimekanisk\" på antenneforeningen, havde vi noget der hed Intranet
som var gratis for de tilsluttede i byen, men det er slut nu. :((
Avatar billede halifax Nybegynder
17. december 2001 - 14:41 #5
summer - Mener du selv, dit indlæg er et kvalificeret \"svar\" på det, der spørges om. Det er misbrug på Eksperten at give en kommentar som \"svar\" og dit svar bør afvises.

Avatar billede 1003 Nybegynder
17. december 2001 - 15:19 #6
Hejsa!
Jeg er ivrig bruger af pc-anywhere over stofanettet det fungerer fint, men da det jo er trafik der kører over nettet kan du ikke undgå at betale for det på den ene eller den anden måde.. den bedste måde er nok flat rate hvor i skal sende mange filer til hinanden før i når op de de 4000mb.
Hvis du ikke bor langt væk fra din bror kan du jo lave et tådløst netværk ( lidt dyrt men smart )
God fornøjelse *L
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. december 2001 - 15:22 #7
sorry det var da ikke et svar!
Hvis du kan pinge hans ip fra din computer kan du lave en deling ( share ) det burde kunne fungere, men jeg vil indrømme jeg ikke har prøvet det!  jeg vil straks afprøve om det kan lade sig gøre og du vil få besked hurtigst muligt.
*L
Avatar billede jones_net Nybegynder
17. december 2001 - 15:45 #8
Hva, 1003 er du her igen????

Trafikken mellem 2 stofaopkoblinger er desværre ikke gratis længere, men det er rigtigt, at det var den, hvis man var med i StudieLAN - som nu er lukket:-(

De 30 kB/s er hastigheden i upload, og den kan du ikke gøre noget ved:-(

Du kan bruge NetMeeting, ICQ, PCAnywhere og mange andre progs. til at dele filer - men altid gennem kabelmodemet, og med trafikforbrug til følge...

Jeg er ikke sikker på, at du kan koble direkte op til en andens maskine gennem Stofa med Shares.

/J
Avatar billede vonsanta Nybegynder
17. december 2001 - 17:08 #9
Ok, tak for det :). Den gang for lang tid sidden at jeg fik stofanet opkobling, var al intern trafik nemlig gratis, men stofa har jo en tendens til at lave nogle ændringer uden at sige noget :).

Jeg må fortsætte med at bruge ftp, ICQ og email, og så betale det ekstra.

Ehm, første gang jeg laver et spørgsmål her, og der gik lidt ravage i det med at godkende/afvise svar. Ku\' ingenganv vælge på en del, hm. men i hvert fald: tak for hjælpen :).

--
vonSanta
Avatar billede summer Mester
17. december 2001 - 18:03 #10
halifax, er det ikke svaret , at det ikke kan la, sig gi, sig? Det ER ikke gratis længere på stofa. Har du eller en anden en løsning, afleverer jeg gerne de \"skalle\" 15 point igen . Vorherre bevares.
Jeg kunne da godt have skrevet 10 linier om, at det ikke kan lade sig gøre mere, hvis det kunne have tilfredsstillet Hr. halifax :))))))
Avatar billede gitrian Nybegynder
17. december 2001 - 19:28 #11
Godt nok havde jeg svaret nogenlunde det samme ovenover, men skidt nu være med det. Det er jo kun jul en gang om året.. *S*