Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
17. december 2001 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Join af flere tabeller

Hvorddan joiner jeg flere end to tabeller i SQL?

Jeg er med så langt, at jeg kan joine to tabeller på flg måde:

SELECT * FROM kategori INNER JOIN varer ON katrgori.KatID = varer.KatID\"

.. men jeg kunne godt bruge noget hjælp, når det gælder 3 tabeller.
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2001 - 11:51 #1
SELECT TBChild.Child_Id, TBChild_1.Employee_Number, TBChild_2.Birth_Year
FROM (TBChild INNER JOIN TBChild AS TBChild_1 ON TBChild.Child_Id = TBChild_1.Child_Id) INNER JOIN TBChild AS TBChild_2 ON TBChild_1.Child_Id = TBChild_2.Child_Id;
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2001 - 11:52 #2
Why dont you use the query designer?
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
17. december 2001 - 14:26 #3
I did.. it woked fine.

Thanks :o)
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
17. december 2001 - 14:27 #4
woked = worked
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2001 - 14:27 #5
thank you!