Avatar billede zeidjon Nybegynder
17. december 2001 - 09:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spil på localt netværk..?

Jeg prøvede her i weekenden sammen med et par kammerater og spille på net sammen i et lokalt netværk i Windows Xp Professionel vi prøvede flere forskellige spil og det så ud til at vi ikke kunne spille de spil der brugte tcp/ip... men kun dem hvor vi kunne definere at vi ville spille ipx..Hvis man hostede et spil som kørte over tcp/ip kunne de andre ikke se at der var oprettet et spil d.v.s. at man ikke kunne komme til at joine spillet... Men vi kunne godt se hinanden igennem Windows Xp samt dele filer...

Håber der er nogen som kender til problemet og kan hjælpe..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2001 - 10:08 #1
mange spil køre over IPX.. har været de for det før.. men når man bare har installeret IPX og TCP/IP så plejer det at gå!\'\'\'

men ellers så hvad der står på spillet, om netværk..
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 10:11 #2
prøv at installere protokollen NWLink
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 10:12 #3
NWLink IPX/SPX skal også installeres
Avatar billede zeidjon Nybegynder
17. december 2001 - 10:16 #4
Vi havde også installeret nwlink vi kunne spille et spil som F.eks Stronghold hvor vi kunne sige at vi ville bruge ipx protokollen til at spille med..

Men i spil som Ghost Recon, Red Faction m.m. kunne vi ikke se eller finde/joine et spil...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2001 - 10:17 #5
retaxes => IPX er IPX/SPX fra NW
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 10:21 #6
rkhdk> tak for oplysnigen, jeg er ikke en ørn til netværk ;o)

Normalt ville jeg ha\' brugt netbeui, men den har M$ ikke med i WinXP.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2001 - 10:29 #7
NetBEUI, kan så vidt jeg ved.. IKKE bruges til SPIL!
Avatar billede chries Nybegynder
17. december 2001 - 12:42 #8
Det er sikkert fordi i har XP\'s firewall aktiveret. Den blokerer for al indgående trafik for tcp/ip der ikke er givet tiladelse for. Man kan se om den er aktiveret for en given forbindelse ved at der er en lille flamme på selve ikon\'et (network and dailup connections dialogen). Den kan deaktiveres under avanceret under selve forbindelsens egenskaber.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 12:46 #9
XP\'s firewall er som default ikke krydset af.
Avatar billede chries Nybegynder
17. december 2001 - 12:50 #10
Jeg er rimelig sikker på, at default afgøres af hvad man svarer på hvordan pc\'en er placeret på netwærket under installationen.
Avatar billede chries Nybegynder
17. december 2001 - 12:54 #11
Hvsi man har valg at den er direkte på nettet bliver den automatisk aktiveret:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q283673
Avatar billede zeidjon Nybegynder
17. december 2001 - 13:34 #12
Vi sad i rimelig lang tid og fatter stadig ikke hvorfor det ikke virkede... vi havde slået den der firewall fra..
Avatar billede zeidjon Nybegynder
17. januar 2002 - 01:05 #13
hej alle tak for jeres svar eller kommentar... jeg synes ikke lige det ramte det som jeg søgte efter da vi havde prøvet alle disse ting...Men det var godt lige at få andre vinkler på problemet...