Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 09:41 Der er 11 kommentarer

Hearts/hjerterfri over netværk i Win2000

Hvem kan fortælle mig, hvordan man spiller Hearts/hjerterfri over netværk - med Win2000 som styresystem på de enkelte PC\'ere?

Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 09:47 #1
Den ene opretter bare et nyt spil, du skal så bruge hans computernavn. Det indsætter du dér hvor den spørger efter den computer som har hosted spillet!
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 09:50 #2
Når alle brugere er logget på, kan hosten starte spillet!

Den spørger jo, når du oprette et nyt spil, om du vil være host, eller om du vil logge på en anden computer!

Er du med på hvad du skal gøre?
Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 10:06 #3
Ja, det er jeg nogenlunde med på. Det har kørt upåklageligt da vi brugte Win95 på vores PC\'ere.

Problemet er nu, at man ikke kan connecte til andre PC\'ere - når man prøver på det.

Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 10:10 #4
Kan du heller ikke dele filer med de andre?
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 10:13 #5
Hvis netkortene (også med drivere) og kabler er ok, så mangler du bare at sørge for at i alle har installet tcp/ip protokollerne!
Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 10:18 #6
Nej, vi kan heller ikke dele filer.

Så er det måske noget at gøre med netværksopsætningen?
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 10:20 #7
Bruger i hub eller er det gennem to computere?
Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 10:21 #8
Det er et \"stort firmanetværk\" - så jeg kender ikke opsætningen.
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 10:27 #9
Men dvs. at det virker, ik? Og så burde i ikke skulle tænke på protokoller og alt det, for det er sikkert ordnet for jer!

Der skulle være et lille netværkts-ikon nede ved siden af uret, hvis du klikker på det kan du set netværks-status!

Er du sikker på, at du bruger det rigtige computernavn, når du skal logge på?
Avatar billede sinatra Nybegynder
17. december 2001 - 10:30 #10
Jo, netværket virker fint - man kan dog ikke dele sin harddisk (og altså heller ikke spille hearts over netværk) som man kunne med det netværk, der var, da vi havde win95 på maskinerne. Kan det have noget at gøre med, at man jo skal logge ind på en win2000 maskine?
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. december 2001 - 10:33 #11
Jeg forstår ikke hvad du mener med det sidste spørgsmål?

Du skal gå ind i indstillingerne for computeren og finde ud af hvad navn den har, det er det du skal bruge i hearts!