Avatar billede henrikl Nybegynder
07. april 2000 - 01:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilket modem og udbyder bør jeg vælge ???

Jeg kører for tiden med et 33.6 Modem (GVC or something) med 12move som internet-udbyder... Og det virker da fint..
Men nu er der lige det at jeg på det groveste overvejer at udskifte mit gamle hamsterhjul af et modem, med et der er af lidt nyere format, og det er der I kommer ind i billedet!!! Hvad bør jeg vælge???

UDBYDER:
1. Jeg Surfer/Downloader gennemsnitligt 2-4timer om dagen.
2. Jeg er ikke interesseret i at oprette nye telefonlinier.
3. Mit nye abonoment må meget gerne være Flat-rate (Det er vist det, det hedder)
4. Månedlig pris på max. 500,-

MODEM:
1. Prisen skal helst ikke overstige de 600,-
2. Øhh.. Det skal være hurtigt :-)
Avatar billede snowball Novice
07. april 2000 - 08:07 #1
Udbyder:
Hvis du gerne vil ha' flatrate, så er der ifølge mine øjne, kun én ordenligt mulighed. Det er CyberCity, hvor du kan få et abonnement der koster 495 pr. mdr. Mere info her:

http://www.cybercity.dk/produkter/fastpris/

Modem:
Mht. modem, så går du aldrig helt gal i byen hvis du køber et Lasat eller 3Com (tidl. US Robotics) modem. De koster ca. 600-800 kr., men ellers så prøv og kig på http://www.edbpriser.dk for andre mærker

Snowball
Avatar billede linnemann Nybegynder
07. april 2000 - 08:16 #2
Læs evt. artiklen http://www.penge.dk/internetudbydere.htm

JEg ved ikke om den kan hjælpe dig. Men eller er der ingen der udbyder kabelnet i det område hvor du bor. Ring evt. til din antenneforening og spørg dem om hvornår det kommer!

Torben
Avatar billede getalife Nybegynder
07. april 2000 - 09:33 #3
Denne side er heller ikke helt uvæsentlig:
http://www.teknologisk.dk/391
Avatar billede linnemann Nybegynder
07. april 2000 - 09:39 #4
Det har du ganske ret i getalife
Avatar billede getalife Nybegynder
07. april 2000 - 09:48 #5
og kunne man ikke forestille sig at der var pillet lidt ved hastigheden ved en flatline opkobling?
Avatar billede linnemann Nybegynder
07. april 2000 - 09:57 #6
Jeg har selv flatrate (Scantemo kabelnet) og det køre rigtigt dejligt hurtigt. Men jeg kunne da godt forestille mig at de tilbude der er med at man har fast x antal timers flatrate måske har pillet ved hastigheden
Avatar billede getalife Nybegynder
07. april 2000 - 10:01 #7
Okay, kabelmodems kan man nok ikke pille så meget ved uden det bliver "opdaget".
Men normale modempuljer kunne man vel afvise med: "Der er nok støj på din telefonlinie"
Avatar billede getalife Nybegynder
07. april 2000 - 10:02 #8
Hmm.. kiggede lige på Scantemos hjemmeside... hvor er DR, DR2, TVDK1 og TVDK2?
http://www.scantemo.dk/udbud.html
Avatar billede linnemann Nybegynder
07. april 2000 - 10:03 #9
Lige præsis.

Og der vil være gode penge at tjene på den lille fejlmelding

Avatar billede linnemann Nybegynder
07. april 2000 - 10:05 #10
Det bestemmer den lokale antenneforening. Her har vi dem alle.

Linnemann
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
29. april 2000 - 21:46 #11
INGEN TVIVL!!!!!!!!!
Vælg Net4you !!!!!!!!!!!!
-Danmarks Billigeste Internet-udbyder!

www.net4you.dk
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
15. maj 2000 - 08:13 #12
Er der nogen, der har nogle erfaringer med Cybercity, om det er stabilt. 128kbit/s hastighed, er det ikke det samme som ISDN??
Og så til kun 595,- om måneden.