Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjule prosesser

Hvordan kan jeg skjule prosseser for brukere. Når en bruker logger seg inn og skriver ps ax, ønsker jeg at den ikke skal få opp prosessene som blir kjørt av root eller andre brukere.

Hvordan kan jeg gjøre så dette ikke skjer?

Bruker Slackware 8.0
Avatar billede victor44 Nybegynder
17. december 2001 - 11:44 #1
Skal de kunne bruge PS ?

LuF
Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 12:02 #2
Ja, de skal kunne bruke ps.
Avatar billede razor Nybegynder
17. december 2001 - 13:15 #3
Tag et kig på fx. http://www.secmod.com/
Avatar billede razor Nybegynder
17. december 2001 - 14:09 #4
hvorfor ikke ?
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. december 2001 - 14:27 #5
Du kunne måske også lave et script der hedder ps som benytter den rigtige ps men den for brugerne ikke adgang til.

Så kan du sætter at der altid udføre en -uuser f.eks derved ses root ikke
Avatar billede vampi Nybegynder
17. december 2001 - 21:42 #6
Var det jeg trodde, hadde et håp at det var enkel innstilling jeg kunne gjøre noe med.

Om noen kunne hjulpet meg med et slikt skript hadde det vært veldig snilt, ettersom jeg kan veldig lite om dette.
:)