Avatar billede ujdesign Nybegynder
16. december 2001 - 17:43 Der er 4 løsninger

Virus pr. mail

I disse tider hvor man let kan få en virus med et mail ser jeg mine mail direkte på serveren med f.eks. www.eoffice.dk.
Jeg forestiller mig, at jeg derved undgår at blive \"smittet\", men hvad med vedhæftede filer. Kan jeg åbne dem på samme måde med eoffice.dk uden \"smittefare?
Avatar billede jan123321 Nybegynder
16. december 2001 - 17:45 #1
nej det kan du ikke så snart du åbner en fil er der fare for at du bliver smitte
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. december 2001 - 17:46 #2
nej da...hvis du åbner dem, er du smittet, ´på samme måde.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2001 - 17:46 #3
Nej, det kan du ikke. Vedhæftede filer bliver jo kørt lokalt, så hvis der er virus i filerne vil din pc blive inficeret.
Avatar billede gaijinguy Nybegynder
16. december 2001 - 17:48 #4
Hvis du åbner en vedhæftet fil fra en email, online som på din maskine, vil denne køres direkte på din maskine og ikke på serveren - så ja, du er stadig indenfor \"risikogruppen\"...

Men fremfor denne \"paniske frygt\" - brug indersiden og luk ikke op hvad der er suspekt, opdater dine programmer med nyeste patches - kig evt. på www.hotfix.com - og kør et antivirus program, så kan det vist ikke gå galt.

Jeg kører selv Nortons 2002 og bruger indersiden af tænkeren - jeg har ikke haft virus i 3-4 år...