Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 19:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Spille CS 2 eller flere over STOFA forbindelse med winroute

Vi er nogle stykker der har en Stofaforbindelse sammen. Vi har en ældre maskine(200mHz|96Mb RAM|Win98)til at køre winroute for at dele forbindelsen. Vi kører 100Mbit netværk via en Rubytech 100Mbit switch.
Stofa skulle i teorien være 1Mbit/384kbit. Downloaden ved jeg passer godt nok, men er ikke sikker på uploadhastigheden.
Med denne forbindelse burde vi kunne spille CS flere personer ad gangen, men når nr. 2 logger på, ryger vores ping op på 600 - 1600, og så kører det af Helvedes til.
Er der nogle der har en løsning på problemet. Det er skidt da vi er 5 der godt vil spille CS online.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. december 2001 - 19:57 #1
Grunden til at i får en stor ping er at der pludselig er 1 dobbelt så meget data der skal presses igennem samme linie...

Mit råd ville være at sætte en CS server op lokalt på jeres lokalnet og så gå igennem den og videre ud...

/Kasper
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:01 #2
Sludder!!! Man kan sagtens køre 5 brugere på en 1Mbit/384kbit! Vi har før kørt 6 brugere på en stofa der i forvejen var godt belastet
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:04 #3
Stofanet har haft problemer med at der ikke kan logge mere end en bruger på, men siden i godt kan komme på to, og bare får dårlig ping er det nok ikke det der er galt.

Iøvrigt hjælper det ikke at sætte en lokal server op og køre videre fra den, det giver den samme mængde data der skal ud gennem linien.

/Anders
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:06 #4
jeg nægter at tro at det er pga. for megen trafik(data), da det er muligt at spille 2 og nogle gange flere på en 256kbit/256kbit forbindelse.
CS bruger ca (2.8 kbyte/1,8 kbyte)/sek, så der er sku langt fra 4kbyte upload ved 2 spillere,til de teoretiske 48 kbyte(384 kbit).
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:07 #5
dphreak -> lige nøjagtigt, det skal kunne lade sig gøre. Hvordan var jeres forbindelse fordelt, via en router eller en server med router program.
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:08 #6
Det må være den computer der kører winroute, eller winroute i sig selv, der ikke kan klare den store mængde data, prøv med den proxy der hedder Analog X, den brugte vi til at dele en stofalinie. Prøv at se hvor mange pakker det \"choker\" i CS, hvis den er høj, så er det nok winroute-maskinen.
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:12 #7
Har i prøvet \"Deling af internetforbindelse\" i windows(findes muligvis i Win98SE). Ellers kan en winME eller 2000 maskine klare det.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. december 2001 - 20:14 #8
undskyld undskyld...
sådan var det heller ikke ment...
jeg spiller ikke særligt meget og gik så ud fra at cs bare brugte den båndbredde der var til rådighed...
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:20 #9
dphreak -> \"Deling af internetforbindelse\" det har vi prøvet, men kunne ikke få det til at virke.
Den maskine af jeres der var server, var det en nyere meskine??
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:25 #10
Det var en meget nyere computer, men det internetdeling, har i sat det rigtigt op? Den maskine der er server skal sættes op til at dele forbindelse, de andre maskiner skal sættes til modtage en \"automatisk ip\" i netværksindstillinger, så SKAL det virke.
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:25 #11
Jeg tror det var en PIII 550 eller lignende der var server.
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:27 #12
PS. Check lige netkortene i maskinerne. Hvis det på den gamle maskine kun er 10Mbit, og den kun kører Half-duplex i stedet for Full-duplex kan det godt være fordi netkortet er overbelastet.
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:28 #13
Jeg ved faktisk ikke hvad der var galt, men jeg har lige set nærmere på ANALOGX proxy, det kræver at alle \"klienterne\" kører med proxy sat til, det går ikke da vi har et tællerprogram der tæller vores individuelle forbrug af MB, og dette program kan af en eller anden grund ikke fungere hvis \"klienterne kører med proxy.
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:29 #14
Mener du det netkort der går til modemet, det er 10Mbit, men det der er på Lokalnettet er 100Mbit
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:37 #15
Jeg mener det netkort der sidder i den maskine der kører winroute. Men hvis det er 10Mbit Full duplex er det ikke noget problem... jeg tror heller ikke det havde været et problem med half-duplex, jeg leder bare efter en god forklaring på problemet.
Avatar billede dphreak Nybegynder
15. december 2001 - 20:39 #16
Prøv engang med AnalogX, hvis det virker ved vi at det måske er winroute, hvis det ikke virker er det muligvis computeren.

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe mere, jeg kan ikke se andet end at det er computeren der ikke kan klare presset.

/Anders
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:40 #17
Jeg har en ide om at det er maskinen der er for langsom, måske for langsom til at køre winroute, så jeg sidder og prøver på at finde et alternativ til winroute. Den bedste løsning er måske at få deling af internetforb. til at virke.
Avatar billede cathallo Nybegynder
15. december 2001 - 20:41 #18
Jeg kan ikke bruge analogx:
ANALOGX proxy, det kræver at alle \"klienterne\" kører med proxy sat til, det går ikke da vi har et tællerprogram der tæller vores individuelle forbrug af MB, og dette program kan af en eller anden grund ikke fungere hvis \"klienterne kører med proxy.
Avatar billede cathallo Nybegynder
17. januar 2002 - 21:23 #19
lukker