Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
15. december 2001 - 19:21 Der er 8 kommentarer

Jeg har skiftet cpu blæser

Jeg har skiftet cpu blæser på min soltek bundkort og atlon 1 ghz..
får en fejl meddelsen  hvad gør jeg
Award BootBlock BIOS v1.0
Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.

BIOS ROM checksum error
Detecting floppy drive A media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
har prøvet med rep disk virkede ikke, har prøvet med en win 98, virkede ikke  hjælp....kører win 2k pro
Avatar billede kunze Nybegynder
15. december 2001 - 19:25 #1
Det har tilsyneladende intet med din fan/cooler/blæser at gøre. :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. december 2001 - 19:37 #2
det er din bios settings der er noget galt med...
Hvis du kan komme ind i bios (del) kan du finde et punkt der hedder \"load setup defaults\" eller \"restore cmos\"

/Kasper
Avatar billede initializing Nybegynder
15. december 2001 - 19:41 #3
Floppy drvet er diskette drevt... Så det må være ngoet med det. Prøv at tage det ud og start op uden og se hvad der sker og så sæt det i igen bagefter

-Initializing
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
15. december 2001 - 19:44 #4
hmm. hurtige svar...*SS*
jeg har kørt i flere år nu..med den opsætning, jeg skiftrer så blæser,,og får ovensatående fejl... jeg kommer ikke længere en der står ovenstående altsåå ingen muligeheder for at komme i bios,,,,håber i kan hjælpe ... jeg tjekker for svar imorge...har jo inger puter derhjemme nu *SS*
Avatar billede msmows Nybegynder
15. december 2001 - 22:16 #5
Tjaee, når du har skiftet blæser har du været inde i maskinen, er sikkert kommet til at skubbe til noget, et kabel tænkeligt, eller batteriet måske?
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
17. december 2001 - 07:44 #6
alt var/er tjekket, de mest indlysende ting er sikret , før jeg belemrede jer med mit spørgsmål *SS*.. Jeg har dog fundet spørgsmålet andet steds på nettet..og arbejder nu ud fra at bio´s er stået af... mit bundkort er kun ½ år gammelt, men gælder fgaratien også for bios´en...jeg gruer for en jul uden pc´r  *GG*
Avatar billede kunze Nybegynder
18. december 2001 - 12:52 #7
Køb dig en ny bios. De koster alt fra 50 kr til 400 kr så vidt jeg ved.

Og husk at få fornyet garantien på den. :)
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
18. august 2010 - 11:36 #8
great