Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 10:28 Der er 13 kommentarer

HASTER!!!! - SMS Sender (helst i PHP) men andet er også okay.

Her er 150 point fra mig.. (en gullerod, KUN hvis det løser det problem 100% som jeg har)

Jeg har skrevet før, men det hjalp ikk meget.

Er der virkelig ikke nogen som ved hvordan SMS-sender virker?

Jeg skal vide om man skal leje/købe et nummer hos TDC for at have sin egen sms-sender på sin egen server?

Nogen der har et script (ligende coolsms\' sender) FÆRDIGT som jeg skal bruge??

(jeg deler gerne pointene, hvis det er 2 forskellige der kommer med det brugelige svar)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2001 - 11:04 #1
>Er der virkelig ikke nogen som ved hvordan SMS->sender virker?

Jo?

>Jeg skal vide om man skal leje/købe et nummer >hos TDC for at have sin egen sms-sender på sin >egen server?

Hvis det skal være sådan at folk skal kunne sende billedbeskeder, ringetoner og beskeder med eget nurmmer bag uden at der står eks. 2709 som afsender. Så ja.

>Nogen der har et script (ligende coolsms\' >sender) FÆRDIGT som jeg skal bruge??

Tror du selv? Sådan et script holder de så tæt på kroppen, da ingen andre SMS senere i DK når dem lemmem :o)

Det script skal du nok smide en små 100.000 for at få.
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 11:06 #2
Ved jeg, men et script LIGENDE mangler jeg... Som kan dele beskederne i flere, hvor der også er en telefonliste!!!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2001 - 11:09 #3
Den må gerne sende med et spm. nummer som xxxx som man kender det fra andre alm. sms´er?
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 11:11 #4
ja, men hvordan gøres det???? fx et fast mobil nummer??? ex. 20202020 ???
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2001 - 11:14 #5
Hvis det skal være et fast mobil nummer på 8 cifre, så skal du have programmeret script dertil. Kender priserne hos Orange og for at kunne benytte deres gateway, så skulle man i oprettelse give 100.000 samt 25.000 pr. måned også afgiften på SMS´er.

Du kunne også købe 5,6,7 cire som afsender, men kan nu ikke huske prisen... Men det er jo lidt peberet.

Det kan laves hvis du ikke skal have et alm. 8 cifret nr.
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 11:16 #6
okay... så nøjes vi med alm 4 cifre... men hvordan fåes et sådanne???
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2001 - 11:23 #7
http://beyond.repair.dk/?m=PHP Der er en på siden som kan sende flere..

Det er dog noget med at i hvertfald Orange lukker for afsendelse af SMS´er på denne måde fra år 2002 pga. de ikke tjener penge.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. december 2001 - 11:24 #8
Den sender ikke med 4, men flere cifre, men det vist sådan det ser ud nu om dage..
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 11:25 #9
Jamen skal jeg ringe til teledanmark og få tildelt et 4-cifret nummer????
Avatar billede tolleboy Nybegynder
15. december 2001 - 11:26 #10
jeg forstår ikke hvordan det foregår, da jeg i mot hoved forestiller mig at jeg i scriptet skriver hvilket nummer der sendes fra eller ligende, for at beskeden kan afsendes!!!
Avatar billede mtrolle Nybegynder
15. december 2001 - 13:03 #11
Nej, du skal ikke skrive det i scriptet!
Jeg har lidt viden om coolsms.dk
De har et stykke hardware kaldet en SMSC eller sådan noget. Den gør at du kan sende med alle mulige numre (som fx i deres tlf-bog hvor du kan bruge dit eget nummer)
Du skal så sikkert som sagt omkring orange betale afgifter til alle teleselskaber for at få lov til det... CoolSMS.dk har jo også et nummer på 4 sifre som der bliver sendt fra ved almindelige beskeder! Men der er i alt fald noget med en SMSC
Avatar billede mtrolle Nybegynder
15. december 2001 - 13:05 #12
Scriptet skal have mulighed for at kommunikere med SMSC\'eren
Men jeg har selv lavet en telefonbog, som sagtens kan konkurrere med CoolSMS.dk hvis man retter den til, (har ikke brugt så megen tid på den), men den bruger email-SMS-sender, således den sender til xxxxxxxx@sms.tele.dk eller hvad nummeret nu høre til :)
Se evt. telefonbogen på http://www.de-unge.dk/sms

Morten Trolle
Avatar billede webmasterdk Praktikant
16. december 2001 - 19:17 #13
syndt at skuffe allejer der bruger en sms sender skrevet i php, asp eller lignende.
Men: Fra januar ca, vil TeleDumNok ogde andfre teleselskaber spærre for afsendelse af email til mobilos, og det betyder at alle som ikke har adgang til en sms gateway kan gå hjem og tisse i hjørnet!!!!
Så spørgsmålet er, kan det betale sig at sætte en php sms sender op?
nej!

// www.fotx.net/WebmasterDK