Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 00:58 Der er 4 kommentarer

Geforce 2 MX Vs. Geforce 2 MX 400 !!

Er et Geforce 2 MX 400 meget bedere end et Geforce 2 MX ??? En af mine venner har nemlig et og vi sad alle og spillede Max payne til en netfest for noget tid siden og så hans kørte flydene på en 266 Mhz .. men mig derimod jeg spillede med Geforce 2 MX og mit hakkede fuldstændigt med Frame Raten !!  Så er det virkeligt så meget bedere ???

Og hvad betyder det at et Grafikkort har fks 64 Mb ram ??? Hvad gør de ram tilforskel fra en 32 mb og en 16 mb ??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 01:04 #1
Sidstnævnte er hurtigst : http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/06/21/6164685

Du kan læse om Ram\'ens betydning her : http://www.edbpriser.dk/guider/grafik.asp
Avatar billede webdesigner Praktikant
15. december 2001 - 01:05 #2
ramene gør en stor foreskel men Gpu\'en er den samme (grafik processer unite)
dog over klokket lidt og den har en køler men du kan også over kolkke din det gøres under instillinger for skærm under advacnceret!!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 01:06 #3
Avatar billede cny Nybegynder
15. december 2001 - 09:04 #4
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/12/12/3622753
Den artikel kludedukken kom med viser der ikke er stor forskel.

Har selv et ASUS V7100 AGP Geforce2MX 32MB som fungere upåklageligt i spil
ved 1024*768 ved 16 bit farver og højeste grafik detaljer. Mit grafikkort
er dog først generelt optimeret samt GPU/RAM overclocket fra 175/166 til 200/210.
Overclocking uden ekstra køling gav mig 22% ekstra grafikydelse ydelse i 3Dmark2001.

Generelt kan der være en eller flere af følgende problemer på din PC:
- Kun en AMD K6-2 CPU ! (vens CPU er Intel CPU).
- Gammel grafikkort driver (bruger selv detonator 4 version 22,80).
- Gammel dirextx version (bruger selv version 8,0).
- Gammel chipset driver (NB kun hvis chipset er VIA, bruger selv driver version 4,35).
- Manglende general optimering i grafikkort indstillingerne.
- Du kører kun AGPx1, hvor ven kører AGPx4 (kører selv AGPx4).
- Din harddisk er meget defragmenteret, din vens ikke.
- DMA er ikke aktiveret på din harddisk, din vens harddisk DMA er aktiveret.

Generalt spørg din ven hvad han har gjort ekstra samt hvilke drivere han bruger.

Undskyld det lange svar, men det kan være mange ting.