Avatar billede pilehave Nybegynder
05. april 2000 - 19:02 Der er 7 kommentarer

Dvale/Hibernate under Win98??

Jeg ved at Amitech har lavet deres nye serie så det kan lade sig gøre at lave en Suspend to disk funktion, så man slukker helt for PC'en. Men hvordan? Jeg har muligheden under strømstyring, og mit bundkort understøtter også funktionen. Jeg har et Aopen program, der laver en .bin fil hvor RAm'mens indhold lægges. Det virker også når jeg sætter den i standby, men den kan ikke slukke helt. Og jo, jeg har forstand på Win98, og jo, funktionen suspend to disk er slået til i min BIOS, der er den nyeste.
Hvordan har Amitech lavet det? Har de lavet en FAT16 og installeret WIn98 på den?? Lyder ikke rigtigt vel? Officielt understøtter Win98 da heller ikke Dvale funktionen, det kan da ikke være rigtigt at jeg skal installere Win95 bare for at få denne simple funktion??
300 point til den der får det til at virke!!! ;-)

Mikkel
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. april 2000 - 19:36 #1
installer win98se, der er den indbygget, så hvis din BIOS understøtter det, kan du gøre det via win98se's funktion. ellers skift til win2k

jeg mener ikke den indbyggede hibernate virker når maskinen er i windows eller i spil...
Avatar billede dar Nybegynder
05. april 2000 - 22:30 #2
det er egentlig lidt fantastisk. Der er/var installeret en suprim ting på min gamle 486'er (årgang '95) der funkede sådan. Kørte på win 3,1, men jeg fik dfet sgu oxo til at køre i wirus95. En af dagligdagens små mirakler...
Avatar billede asmodeus Nybegynder
06. april 2000 - 11:01 #3
Har du spurgt nede i den butik hvor du købte computeren - de burde da vide det??
Desuden ville en opgradering til Win98se eller Win2K ikke være et tosset bud (selv om du har afvist ovenstående svar)!

Nu er jeg ikke så bekendt med Amitech computere, så hvilket bundkort og kabinet har du??

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede pilehave Nybegynder
06. april 2000 - 11:46 #4
Ok, måske har jeg ikke udtrykt mig korrekt; men jeg har allerede installeret Win98 SE, og min puter er hjemmebygget..Mit bundkort er et AopenAX6BC.
Desuden har jeg ikke hørt om ret meget andet end problemer med dvalefunktionen i Win2K..?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
06. april 2000 - 12:54 #5
Kabinettet???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. april 2000 - 15:13 #6
pilehave>> hibernate virkede fint hos mig indtil jeg opgraderde min BIOS.... så kunne den sgu ikke mere...

tror alligevel snart jeg formatterer...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. april 2000 - 15:14 #7
OG installerer den gamle BIOS