Avatar billede ricky Nybegynder
14. december 2001 - 13:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop Connection vs. Terminal Server Client ?

Hvad er forskellen mellem brug af XP\'s Remote Desktop Connection og den deciderede Terminal Server Client ?
Avatar billede n/a Nybegynder
14. december 2001 - 14:13 #1
Remote Desktop Connection er ligesom VNC hvor du får den anden computer billede op på skærmen. Terminal services er at du logger på med en ny bruger på den pågældende server og at du så har dit helt eget skærmbillede men bruger den pågældende servers maskinkraft og programmer
Avatar billede zune Nybegynder
14. december 2001 - 14:22 #2
der er ikke rigtigt nogen forskel men xp´s romote desktop connection er lidt lettere at kornegte til internetet og vi i har mere en computer er det maget leterre med xp´s
Avatar billede ricky Nybegynder
14. december 2001 - 14:34 #3
n/a>> jeg må sige at jeg har lidt svært ved at følge dig... for mig at se (ud fra din beskrivelse) - er der altså ikke nogen forskel ???
Avatar billede isl19960 Nybegynder
14. december 2001 - 14:35 #4
n/a skriver det samme som jeg skrev i http://www.eksperten.dk/spm/146582 - Hvilken del af det er det du ikke er med på ;o)
Avatar billede n/a Nybegynder
14. december 2001 - 14:40 #5
Forskellen er at du på den ene måde får det skærmbillede frem på den bruger der er logget ind hvorimod med terminalservices logger du selv ind som en bruger på maskinen og kan sidde og arbejde på maskinen selv om der måske sidder en fysisk ved maskinen og i kan bruge programmerne uafhængigt af hindanden.

I princippet kan flere tusinde mennesker sidder og arbejde på den samme maskine
Avatar billede ricky Nybegynder
14. december 2001 - 15:22 #6
I RDC logger du da ind på din egen account ??? og kan umiddelbart alt hvad man kan med WTS klienten ???

Ud fra min (nuværende) viden - virker det mest som om at det er jer (n/a og isl9960) der er forkert på den.
Ikke for at være grov - men der er altså et spm. jeg er nødt til at stille: \"Har I overhovedet prøvet med RDC ???\"

Jeg vil meget gerne vide om det er mig der ikke har fattet en sk.. - og derfor ville jeg meget gerne om I ville komme med nogle mere beskrivende forklaringer på, hvor forskellen skulle ligge ?
Avatar billede n/a Nybegynder
17. december 2001 - 10:54 #7
prøv foreksempel at gå ind www.cypres.dk/tsweb og log på server 194.236.230.121

Du kan selvfølgelig ikke logge ind da du ikke har et password men du kan se at du rent faktisk logger ind som en helt ny bruger og kan bruge maskinen som du selv sad ved den. Samtidig kan jeg oplyse om at der i forvejen er 2 andre der sidder og arbejder på maskinen
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 11:10 #8
n/a>> det er altså nøjagtigt også det der sker når man bruger RDC... har du prøvet ???
Avatar billede n/a Nybegynder
17. december 2001 - 11:18 #9
Yep har prøvet men måske jeg ikke har brugt det korrekt men jeg arbejder på en IT support virksomhed som mon ikke jeg skulle kunne finde 3 XP maskiner og afprøve det lidt mere end jeg gjorde sidste gang.

Det vil altså sige at det du siger er at man med RDC kan sidde f.eks. 100 brugere med hver sit skærmbillede som bliver genereret fra den ene maskine man er logget på
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. december 2001 - 11:37 #10
Nu har jeg lige siddet og læst lidt her...

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/gomobile/remotedesktop/default.asp

... og så vidt jeg forstår ud af denne gennemgang er det ikke en terminal-server der er i RDC.

Men som n/a rigtigt skriver - så må det lige testes nærmere... :)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. december 2001 - 11:51 #11
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 13:00 #12
ok - jeg har lige skrevet sammen med en ven, der sidder hos Microsoft og han skriver:
\"På en XP skal du bruge den indbyggede klient RDC\'en; RDC\'en afløser TSC\'en \"

- så det ser ud som om at I burde prøve det af...

undskyldninger modtages :-)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. december 2001 - 13:41 #13
Har han ikke nogle links hvor det står helt klart at det er sådan - jeg har ikke kunnet finde det... :)
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 14:13 #14
jeg prøver at høre...

men jeg synes nu at I skulle prøve - for jeg har aldrig været i tvivl - førend I skrev som I gjorde i http://www.eksperten.dk/spm/146582
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 14:44 #15
nåh drenge - det lader sg. til at Microsoft anbefaler Remote Desktop Connection til ALLE OS som Terminal Server Client...
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/pree_rem_qpry.asp
Avatar billede n/a Nybegynder
17. december 2001 - 14:48 #16
OK du får ret. Så fik vi da det løst

Men selve Terminal Services er vel ikke også en integreret version af XP???
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 14:48 #17
pointene går naturligvis til zune - der skrev det jeg gerne ville høre :-)
- selvom det faktisk burde være isl og n/a der skulle afgive point :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 14:50 #18
den er en integreret del af server pakkerne...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. december 2001 - 14:54 #19
hmmm... jeg synes nu stadig ikke at have set det i forhold til terminal *server* - på de links jeg selv har skrevet og læst igennem er der \"kun\" henvisninger til RDC som erstatning for Client-delen i WTS.
RDC kan uden tvivl bruges som client, det kan jeg også læse mig til... :)

(hold fast hvor er jeg besværligt - LOL)