Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 03:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

StudioDisplay - Mac G4

Jeg har en G4 med et 17\" studio display tilsluttet. Det har hidtil fungeret uden problemer. Men nu er der nået galt. Jeg prøvede at installere QuickTime 5, slettede det igen, men nu ryger billedet mod venstre i skærmen, når opløsningen sættes på 1024x768
Jeg kan ikke justere det nogen steder, hvad gør jeg???
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2001 - 07:18 #1
Åbn: \"kontrolpaneler\" > \"Colorsync beskrivelser\" find, vælg og kalibrer din monitor.

Herefter SKAL du med 99% sikkerhed have installeret QuickTime igen, da den er en af Apple´s hjertebørn til styring af farver, lyd, DVD, CD og alt det der minder herom.

For at downloade QuickTime:

http://www.apple.com/dk/quicktime/download/

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2001 - 07:21 #2
Hvis dit problem er at du slet ikke kan se/bruge din monitor kan du starte op fra CDén til geninstallering af MacOS.

Her kan du vælge \"Speciel\" og finde frem til QuickTime, der ligger under \"Skærm\" og/eller \"Multimedie\"

Good luck ! ! !
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:08 #3
Nogle 17\'\' StudioDisplays er der fejl på. Det starter med en hvæsen, hvorefter billedrøret futter af, eller bliver så \"skævt\" i geometrien at det ikke kan rettes op igen. Jeg tror ikke det er det der er galt her, men hvis quicktime ikke hjælper så er der måske der fisken ligger begravet.

/thomas
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 08:16 #4
Er der en installationscd-rom til denne skærm?
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:21 #5
nix, hvis det er en ADC model så virker den med alle G4 + Cube (sys 9.x)
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 08:24 #6
OK, men osd \"on screen display\" virker heller ikke!
Hvor kommer denne udvidelse fra???
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:24 #7
derimod er der en kalibrator pind :)
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:26 #8
den skulle normalt bare hede \"skærm\" eller \"display\". og ligger i kontrolpaneler

/thomas
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 08:30 #9
Ja, jeg har kontrolpanelet skærm, men her kan jeg ikke indstille geometrien!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:32 #10
så mangler der ihvertfald noget. Du kan være nødt til at geninstallere systemet.

/thomas
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:32 #11
..evt installer på en anden partition hvis du har en...

/thomas
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 08:34 #12
Jeg har genindstalleret systemet, det hjælper ikke, og derfor er jeg bange for at der er en indstallations cd-rom til StudioDisplay!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 08:42 #13
*gasp* well, det er der ikke, jeg sidder med en ligenu :) har du husket at bruge den system cd der kom med mac\'en ?
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 09:00 #14
jo, men jeg har en idé om at der skulle være noget i systemmappen, kaldet \"osd\" eller lign. det har jeg bare ikke, og udvidelsen skærm-indstilling kommer der rødt kryds over ved genstart, så den mangler åbenbart et eller andet!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
14. december 2001 - 09:09 #15
nix, der ikke OSD på skærmen i den forstand, alt bliver styret fra kontrolpanelet.
Avatar billede fjelle Nybegynder
14. december 2001 - 09:12 #16
Ok, men kontrolpanelet skal vel bruge nogle indstillinger, der gør det muligt at styre geometrien, det er dem jeg ikke har, og derfor er der kryds over skærm-indstillinger ikonet ved start up, har du disse
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2001 - 17:18 #17
hvorfor diskuterer i det ?

formatér HD.

Hvis problemet fortsat er der, skal du vel bare have byttet din skærm ?

-eller prøv dog i første omgang at geninstallere QuickTime 5.

Uanset om du mangler et kontrolpanel eller ej, er det sikkert én af de mange QT-udvidelser din skærm mangler - hvis den altså ikke er \"syg\" -ikk´ ?