Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Danske soldater til Afghanistan

Nu hvor danske soldater skal i krig mod Taliban og Al-Qaeda... er det så frivillige soldater, eller udvælger man bare nogen af dem der er kommet ind som soldat som følge af, at de IKKE trak frikort?
Avatar billede tue Nybegynder
13. december 2001 - 16:03 #1
Det er selvfølgelig de professionelle soldater der bliver sendt afsted!
Avatar billede otis Nybegynder
13. december 2001 - 16:03 #2
50 jægersoldater
Avatar billede otis Nybegynder
13. december 2001 - 16:04 #3
Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:06 #4
Jægersoldater... er de prof. eller bare alm. danske soldater fra hjemme-værnet?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. december 2001 - 16:06 #5
De fåes ikke bedre !
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. december 2001 - 16:07 #6
Det er kontraktansatte Jægersoldater, som er en af de hårdeste uddannelser man kan få i det danske forsvar.
De kan sidestilles med US SEALS og SAS.

//Anders
Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:07 #7
Hvad fås ikke bedre?
Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:07 #8
Nåeh...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. december 2001 - 16:08 #9
winass>> Vi sender aldrig menige ud, kun soldater af rangen konstabel og der over. Alle er \"frivillige\" i den forstand at de har meldt sig frivilligt til en eller anden for for brigade eller udrejsende enhed, SFOR, KFOR eller ligende. (SFOR og KFOR er dog for alle fast ansatte)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
13. december 2001 - 16:08 #10
Folk der er almindelit værnepligtige bliver ALDRIG sendt i krig, med mindre det er Danmark selv der bliver angrebet. For at blive sendt i krig f.eks. Kosovo så skal du være tilmeldt den Danske Internationale Brigade.

- ROd
Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:09 #11
Hvad så med det støtte-personel? Er de også frivillige eller hvad?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. december 2001 - 16:10 #12
ALLE danske soldater der sendes til udlandet er proffessionelle folk, som ved hvad de går ind til.
Det er ikke noget de bliver tvunget til !
Avatar billede winass Nybegynder
13. december 2001 - 16:11 #13
okay....
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. december 2001 - 16:16 #14
WOW jeg fik næsten point for det :)