Avatar billede flash-man Nybegynder
13. december 2001 - 12:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvormeget er en side værd?

Jeg undrer over hvordan man kan vide hvor meget ens side er værd.
Jeg talte med en der fortalte at hans hjemmeside var sat til en eller andet høj værdi og så tænkte jeg hvordan kunne han vide det?

Nogen der ved hvordan man finder ud af hvormeget ens hjemmeside er værd?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2001 - 12:45 #1
Som udgangpunkt er en side vel ikke noget værd.
Men har du en masse unikke besøgende inden for en bestemt målgruppe, kan en side være penge værd.
Avatar billede Chewie Novice
13. december 2001 - 12:46 #2
Hvor maget vil du have i time + hvor mange time har du brugt
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
13. december 2001 - 12:47 #3
Det hænger sammen med hvor mange besøgende der er, indholdet, reklame værdi osv osv.

F.eks. er eksperten.dk vildt meget værd, fordi der er så utrolig meget viden, der er mange bruger, og der er mange besøgende.

Min egen side, food4u.dk, er ikke så meget værd, der er ikke så meget \"viden\", der er ikke vildt mange besøgende osv.

Men en side stiger naturligvis i værdi, hvis der er nogle der mene de kan drive det til noget meget stort, og man så begynder at forhandle.

Men fastsættelse af prisen på en enkelt side, er et skøn, udfra hvor meget man mener man kan tjene på den osv.

Håber det var svar nok
Avatar billede flash-man Nybegynder
13. december 2001 - 12:48 #4
hvad mener du chewie?
Avatar billede flash-man Nybegynder
13. december 2001 - 12:49 #5
tag for eks. min egen hjemmeside! ( http://www.friserverplads.dk/flashman ) Hvormeget tror I den er værd? Eller kan komme til at blive værd??
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 12:52 #6
lige pt vil jeg give en krone :)
Avatar billede flash-man Nybegynder
13. december 2001 - 12:53 #7
ok... det vil sige den er noget værd *Ss*
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
13. december 2001 - 12:53 #8
flash > umiddelbart tror jeg ikke den er meget værd.

Hvorfor skulle folk købe den.

Du kan måske sælge designet, og måske sælge dine skærm-save, men der er jo ikke voldsomt meget på siden, derfor er den nok ikke meget værd.

Jeg kom lige i tanke om, at et godt domæne navn også kan have voldsom indflydelse på siden

/Christoffer
www.food4u.dk
Avatar billede alfred Nybegynder
16. januar 2002 - 12:48 #9
jeg mener helt klart at spørgsmålet om hvor meget et site er værd handler om hvad den tjener ind hos en ejer. Det er jo en forretning som alle andre og det har jo ikke noget at gøre med hvor mange besøgende der er om dagen - det kan du jo ikke sætte en pris efter. Heller ikke hvor mange brugere der er registrerede eller hvordan man forvalter siden.

/alfred