Avatar billede baastrup Nybegynder
13. december 2001 - 10:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3d briller fra asus \"gforce 3 ti500 deluxe\"

Hej
jeg har købt et gforce 3 ti500 deluxe

men jeg ved ikke helt hvad 3d brillerne kan
og hvordan de bruges er der nogen der kan forklare mig det!

kan de bruge i spil også?
Avatar billede moebius Nybegynder
13. december 2001 - 10:21 #1
De er lavet til at give dig en bedre fornemmelse af 3D grafikken! Du virker bare ikke helt som de skal!
Der er derfor ikke noget grund til at bruge dem.
Avatar billede baastrup Nybegynder
13. december 2001 - 10:24 #2
jamen hvordan installere jeg dem?
og understytter alle spil dem?
Avatar billede moebius Nybegynder
13. december 2001 - 10:27 #3
Det er ikke spillene der skal understøtte dem. det er dit gfxkort som laver om på grafikken, så man kan bruge brillerne!

Er der ikke en installations vejledning til brillerne?
Avatar billede baastrup Nybegynder
13. december 2001 - 10:44 #4
Hmm nææ
jeg kan i hvertfalde ikke finde det!

Avatar billede obiwanscape Nybegynder
14. december 2001 - 20:51 #5
dine briller er understøttet i DirectX. det den gør, er at softwaren sætter brillerne til at blinke skiftevis på højre og på venstre øje, samtidig med at din skærm viser dobbelt billede (eller noget ligende)
dette tilsammen giver en effekt hvor tingene træder ud af skærmen, jeg har selv et sæt og det er ganske sjovt...
det understøttes af en del nyere spil... så mor dig
obi
Avatar billede baastrup Nybegynder
17. december 2001 - 10:39 #6
jamen kan jeg ikke bruge det uden at have driverne fra asus cdn lagt ind

jeg vil hellere køre med de nyeste drivere?

og når jeg lægger dem ind så forsvinder asus  fane bladene!
Avatar billede obiwanscape Nybegynder
17. december 2001 - 18:35 #7
det er rigtigt, hvis du vil bruge dine briller må du undvære de nyeste drivers, det sucks for hårdt, da asus driverne er totalt ringe, men sådan er livet

obi
Avatar billede charley78 Novice
17. december 2001 - 18:45 #8
- er det mon sådan nogle briller som i gamle dage, man brugte fx i biffen - et rødt og et grønt glas. Der har også været visse film gennem årene på (Dyrehavs)Bakken - og sikkert også gkjort brug af dem i Planetariet på Vesterbro.!
Kender I en side hvor man kan læse mere (på dansk) om dem?
MVH Charlotte
Avatar billede baastrup Nybegynder
17. december 2001 - 20:26 #9
nej det er nærmest to \"skærme\" i brillerne
som flimmere!

det kna fanme ikke passe at man ikke kan bruge det samtidigt!

en aden ting hvor varmt må en gforce 3 ti500 blive?

mion ligger på 60 -65!

og går nogle gange fast i spilne
\"køre win xp\"
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 15:58 #10
3D briller er cool, og jeg syntes det er alt for overset!
De briller du snakker om kaldes shutter glasses
og de har ikke noget at gøre med biffens rød blå briller. Det er en helt anden teknologi der kaldes anaglyph. Dinne shutter glasses fungere på følgende måde: Brillerne består af to genemsigtige lcd glas, altså ikke en skærm!
De kan så blokere for dit syn på hvert øje.
3D grafiken bliver så tegnet fra to forskelige vinkler, sammentidigt med at der bliver blokeret for synet på højre og venstre øje. Det sker bare 1000 gange i sekundet, så det er ikke noget man kan se. Det gir den illusion at der er dybde i billedet. Der findes en del sider på nettet der beskæftiger sig med 3d briller. Ovenstående teknologi er nemlig ikke den bedste!
www.wicked3d.com kan man for 99kr købe et stykke software der gør det muligt at bruge anaglyph briller i spil. anaglyph briller fåes på www.rainbowsymphony.com og hvis man vil prøve noget med temelig god efekt, så prøv dvd filmen 3D Mania (kører også i planetariet)
Den kan du læse mere om på www.nwave.com
Faktisk er det en dansk teknologi der er blevet brugt, ved navn colurcode. Den gør det muligt at se 3D i fuld farve. www.colourcode.com

Hvis du har nogle red blue glasses, findes der en del på nettet. Der er bland andet en gratis version af GLQuake til normale red blue briller!
Det er faktisk temeligt skræmmende!
Prøv evt at søge på www.google.com under anaglyph
Avatar billede outsider Nybegynder
21. december 2001 - 10:14 #11
Hva med lidt point??? Jeg syntes nok jeg svarede på dit spørgsmål!
Avatar billede baastrup Nybegynder
02. januar 2002 - 19:33 #12
mange tak outsider men eyeSCREAM light
som programet hedder virker kun med blå rød brillerne så vidt jeg kan læse!

øv :-(