Avatar billede challenger Nybegynder
13. december 2001 - 00:38 Der er 9 kommentarer

Lorte-netværk (X)tra(P)roblems !!!!

Hvad sker der dog? Når jeg lige har installeret Windows XP, virker netværket som det skal, men efter et par dage stopper det med at virke!! Dvs. jeg kan stadig godt SE de delte drev/mapper på den anden maskine (win2k) men når jeg vil TILGÅ dem, står den og hænger i op til 10 minutter! Hvis jeg vælger at afslutte processen istedet for at vente de 10 minutter (det er jo lang tid), så går explorer ned og det eneste der er tilbage på min skærm er bagrundbilledet på skrivebordet..den gik NED - IGEN!

Problemet har jeg set før (hos andre), så jeg ved med sikkerhed, at jeg ikke er ene om det her.
Jeg har forsøgt på Microsoft\' debatforum, men ingen klare svar! :(

Jeg vil ikke høre på spørgsmål angående netværksopsætning tak!

Jeg \"håber\" der er nogen herinde der har samme problem, så vi kan få det løst!

-Challenger
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. december 2001 - 00:45 #1
Julemanden er pædofil!!!
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:18 #2
Jeg har løst problemet - installér Windows 2000 igen, der er ingen problemer, og så undgår man også alt det XP pop :)
Avatar billede powerbart Nybegynder
13. december 2001 - 02:40 #3
Hvorfor installere du ikke bare linux !

Jeg anbefaler SuSE 7.3, (tysk grundighed).

Grunden til at jeg siger dette, er at alle mine problemmer forsvandt, da jeg installerede linux.
Dvs. i begyndelsen skulle jeg lige finde ud af hvordan man fandt D-drevet, slukkede maskinen og andre rare ting. Det brugte jeg ca. 3-6 mdr. på før jeg blev en fornuftig linux-bruger. Men siden da har jeg ikke reboot\'et min maskine, haft virus problemmer (på trods af at jeg har modtaget flere mails med virus), eller noget andet MikroBlød - specifikt. Jeg kan logge ind på min box overalt, checke mails. Når jeg sidder på skolen eller arbejdet kan jeg altid arbejde på min egen box, sende filer frem og tilbage (krypteret).

Efter at jeg har fået linux \"op under neglene\" hader jeg windows. Og har nu indset at det er det værste gang lort der lavet.
Der er ganske enkelt for mange bugs, og alt for mange \"funktionaliteter\", så som vb-script, der implementere de vilde sikkerheds-huller.
Eksempelvis at man kan gå ind på en html-side, der udføre system-ting på ens maskine. Eksempelvis at slette ens mails, anbringe en virus eller lign.
Alt dette er jo ikke en virus, da der er en MikroBlød-mand der har brugt måske 1 mdr. på at implementere dette i ens browser. Det er sgu hjerne dødt.
Et andet godt eksempel, er at når MikroBlød-programmer bliver afviklet, er der dele der er meget CPU-krævende, og for at dette program køre optimalt, for denne proces lov til at køre som en kerne-proces. Så bliver den ikke afbrudt, hvis andre programmer også gerne vil CPU-tid, og interrupts bliver slået fra. Dette medføre at de andre programmer køre langsommere, pakker til netkortet bliver mistet og uret bliver ikke opdateret.Men det bevirker også, at hvis der sker en fejl, så dør maskinen. Og skal genstates, og du du har endnu en gang mistet data.

På min linux-box kan webserveren ikke som root(administrator), den skal køres som nobody.
På en MikroBlød-maskine, vil den helst køre som administrator. Dette har den kedelige effekt, at når den næste bug i deres IIS-server bliver fundet har en hacker adminstrator rettigheder til din maskine, og ikke blot \'nobody\'.

Sikke en smøre ;-)
Man kan også se på dette fra en lidt anden vinkel, hvis du vælger linux, er sandsynligheden højere for at der også er en anden her på eksperten der vælger linux, da der så er flere der køre dette system. Og på den måde, kan vi måske få en MikroBlød-FRI verden.

-- Do the bart-man

Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 10:10 #4
Du er da vist godt gal i skalden, men det problem må vi se på senere.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, netværket ER anderledes under WinXP, ikke i forhold til Internettet, for der er der som regel ingen problemer.

Så skriver du *Jeg vil ikke høre på spørgsmål angående netværksopsætning tak!*, det er fint, men du undgår ikke at man vil komme ind på det, det er jo en del af problemet.

Jeg har selv oplevet lange ventetider nå jeg skulle logge mig på en af de andre (det er godt nok et bette netværk), men 10 minutter er selvfølgelig uacceptabelt.

Du har altså 2 problemer:
1: det tager for lang tid at logge på en anden PC
2: der er problemer med at afbryde logning

Umiddelbart har jeg ingen løsning på problemerne, men lad os håbe at der kommer noget feedback på spørgsmålene, jo flere jo bedre.

Til en indledning kan jeg sige, at jeg af og til har problemer med at lukke explorer, men ikke har en løsning på det endnu.
Avatar billede challenger Nybegynder
13. december 2001 - 16:04 #5
retaxes - grunden til at jeg skriver at jeg ikke vil høre på spørgsmål om netværksopsætning er fordi jeg har forsøgt forskellige opsætninger - med/uden IPX og NETBEUI oma., samt at som jeg skriver i problembeskrivelsen, \"netværket HAR jo virket\" og det er det der er underligt....pludselig uden min deltagelse.....stopper det med at virke som det skal.

-Challenger
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 16:21 #6
challenger> jeg var lige så glad for at jeg havde fået mine 2 pc\'er til at snakke sammen i går.
I dag skulle jeg lige ha\' bekræftet at det stadig fungerede, men nej, igen lang ventetid og med en besked om at jeg ikke havde adgang til at logge mig på.

Jeg bruger 2 netkort i hver PC, den ene udelukkende til lokalt brug og den anden til Internet.

Det viste sig at WinXP havde koblet en protokol fra i det lokale netværk, en protokol der hedder NWlink Netbios.
Et kryds i den og den fungerede igen.
Spørg mig ikke hvordan den gør det, men det viser at der er noget galt i WinXP.
Avatar billede challenger Nybegynder
13. december 2001 - 16:46 #7
retaxes - jeg skyndte mig naturligvis at checke om det samme var sket hos mig - men ak nej problemet ulmer videre :(
Men tak for forslaget, det kunne jo have været løsningen...
P.S. jeg bruger 2 netkort i den ene (win2k) og 1 i den anden (winxp).....
Underligt at det virker en dag og ikke en anden...

-Challenger
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 18:57 #8
Indrømmet, det er underligt at der skal være probl. i WinXP der jo netop, i modsætning til Win2k, skulle være mere brugervenlig.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
16. februar 2002 - 01:26 #9
TIL ALLE>> jeg har nøjagtig samme problem... det er blot på alle tre pc'ere der er på mit netværk der er problemer med!!! HVORFOR DET...

Man går ind i netværkssteder og dobbeltklikker på et domæne og på en af de to andre computere... dernæst sker der intet... den hænger blot... trykker man lidt mere i boksen, siger den (svarer ikke) og vil man så afslutte boksen, altså lukke den, så går windows ned - lige som challenger siger... kan se baggrudsbilledet - men ingen knapper... så har jeg fundet ud af, at hvis man lader være med at afslutte job, men blot når den hænger, trækker netkablet ud indtil den kommer med en fejlmedl. (15 sek ca.) så sætter man blot kablet i igen og problemet er løst - FOR DENNE GANG - problemet kommer blot igen ved næste opstart!!!!!

Slet ingen der har samme problemer!!??