Avatar billede bulldog1 Nybegynder
12. december 2001 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

indernet for 2 pc´er via stofa

hvordan får jeg pc nr 2 på nettet?????jeg har 2 netkort i pc nr 1 og de kan se hinanden.
Avatar billede skwat Praktikant
12. december 2001 - 21:25 #1
svaret er gateway, og i denne forbindelse vil det nok være en fordel hvis du gad at skrive lidt mere om hvad du har!
Avatar billede onkel-l Nybegynder
12. december 2001 - 21:28 #2
PC nr1  skal køre som en server, så kan den anden komme på nettet.
Avatar billede ytter Nybegynder
12. december 2001 - 21:35 #3
du skal sætte gatewayen på den uden internet til den med. (ikke stofanets ip!!)

P.S dette virker kun med windows over 98\'eren (Xp,ME,måske windows 2000 og nt)
Avatar billede bulldog1 Nybegynder
12. december 2001 - 21:38 #4
jeg ved ikke en skid om det her såååååå hvad skal jeg skrive.
og hvad vil i vide mere
Avatar billede skwat Praktikant
12. december 2001 - 21:50 #5
hvilket operativsystem har du?
Hvilken ip-adr.\'ser har du?
Avatar billede bulldog1 Nybegynder
12. december 2001 - 22:25 #6
begge kører med 98 se .
skal de ikke kører med ipx??
jeg har jo kun ip i pc nr1.
Avatar billede skwat Praktikant
12. december 2001 - 22:34 #7
Nope du skal have tcp/ip på alle tre netkort samt installere et stykke software der kan route evt. søg på \'gateway\' eller \'proxy\' på tucows.dk
Avatar billede skwat Praktikant
12. december 2001 - 22:36 #8
Iøvrigt kan du principielt godt undvære tcp/ip på de to af netkortene men det gør livet lidt være/svære for dig
Avatar billede junior101 Nybegynder
13. december 2001 - 09:31 #9
Det er alt for teknisk, det, som skrives ovenfor. Du skal bruge internetdeling på den maskine, der skal stå som server. Der ligger et udemærket program på din w98 cd. Du skal gå i kontrolpanel->tilføj/fjern programmer->kommunikation. Her er der et internetdelingsprogram. Når du har genstartet maskinen, vil du kunne lave inet-deling vha dette program. Du skal sørge for, at du sætter dit netkort nr. 2 til udgangen på din internetdeling (kommer af sig selv, når du kører guiden). Prøv det, og glem ipx.
Avatar billede bulldog1 Nybegynder
13. december 2001 - 22:42 #10
jeg kan ikke få nogle af tingene til at virke så i får alle lidt til at holde jul for.jeg venter til der kan komme en og lave det for mig ellers tak for hjælpen.