Avatar billede _skumhest Nybegynder
12. december 2001 - 18:04 Der er 6 kommentarer

Xfree86 + Sis630

Davs
jeg sidder her med en TARGA VISIONARY Notebook som er for klam!
jeg har store problemer med at få Xfree86 til at køre.. ordentligt, den (når det lykkes mig at få noget på skærmen så er det kun i venstre side og flippet så den øverste halvdel  er nederst, og den nederste halvdel er øverst...
jeg ville høre om der er nogle andre der har erfaring med denne type fejl/notebook/chipset????
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 18:15 #1
hejsa

jeg har selv en asus a1 bærbar med det samme 630.

Den eneste linux jeg har fået til at virke på den er RedHat 7x. Du skal bruge LILO

Efter du har installeret skal du starte op i runlevel 3 (ctrl + x når den boot, skriv linux 3)

så skal du skrive \"vga=791\" ind i /etc/lilo.conf
bagefter kører du \"lilo\"
Hvis der står noget linear, eller sådan noget i lilo.conf skal du slette det.

Så skulle du gerne kunne køre X

post evt din lilo.conf hvis du har problemmer
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2001 - 11:02 #2
kunne du bruge det ?
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
14. december 2001 - 14:25 #3
jeg har præcist samme problem..

Måske i kan høre mig pive rundt omkring ?
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
14. december 2001 - 22:11 #4
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. december 2001 - 15:44 #5
Space hvad præsist er det \"vga=791\" gør i lilo som påvirker opstart af X ?

Er dette ikke noget som bør løses af at bruge den rette XFree server ?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 16:36 #6
Det ændre opløsningen på skærmen til 1024x768 @ 16bpp

In order to use the vga mode you have to put the line vga=791 (1024x768 @ 16bpp) into your /etc/lilo.conf file.
http://www.mat.univie.ac.at/~gerald/laptop/asus.html